صدای زندانی گمنام بهناز ذاکری انصاری در بیستم ؤوئن باشیم


بهناز ذاکری انصاری

این قربانی را به یاد آر
صدای زندانیان گمنام باشیم در 20ژوئن
من صدای زندانی گمنام بهناز ذاکری منفرد هستم در 20 ژوئن مصادف با 30 خرداد
تابعیت ایران – دانمارکی / ۱۰ سال حبس / زندان اوین
بهناز ذاکری انصاری، متولد ۱۳۴۳، شهروند دانمارک و ساکن سوئد، پس از فوت مادر و خواهرش، برای اولین برای پس از ۳۰ سال، به ایران رفت اما سه ماه بعد به تاریخ در سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱، در حین بازگشت، در فرودگاه امام خمینی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
همسر این زندانی ۵۰ ساله بند نسوان اوین می‌گوید: «تا هفت ماه پس از بازداشت همسرم، هیچ اطلاعی از وی و محل بازداشتش در دست نبود. در هفتمین ماه از بازداشت وی، به ما اطلاع دادند که برای ملاقات به زندان اوین مراجعه کنیم.» او ادامه داد: «در اولین ملاقات، آثار شکنجه کاملا مشهود بود، بطوریکه به عنوان مثال، دندان‌های همسرش کاملا شکسته بود.»
ذاکری که در مقطعی با فائزه هاشمی و نسرین ستوده هم بند بوده، تنها یکبار به دادگاه احضار شد که طی آن به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
همسر این زندانی سیاسی اخیرا در گفتگو با خبرنگار این کمپین، با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش گفت: «بهناز وضعیت روحی مناسبی ندارد، او به شدت تحت فشار بوده است. و در آخرین اقدام به خودکشی که از طریق مصرف قرص صورت گرفته بود، به صورت اتفاقی و در حالت خفگی در گوشه ای از اتاق پیدایش کردند.» . ادامه داد: «طی این مدت، همسرش بارها به بیمارستان روانی در خارج از زندان منتقل شده است اما مقامات قضایی ایران از آزادی مشروط یا مرخصی استعلاجی وی خودداری می کنند.»

نظرات