برای نجات یافتن به عیسی مسیح ایمان بیاورین






 غلاطیان   فصل ۲
ترجمه تفسیری
۱۷ اما اگر برای نجات یافتن ، به مسیح ایمان بیاوریم ، ولی بعد متوجه شویم که کار اشتباهی کرده ایم و نجات بدون اجرای شریعت یهود بدست نمی آید، آنگاه چه خواهد شد؟ آیا باید تصور کنیم که مسیح باعث بدبختی ما شده است ؟ امیدوارم کسی چنین فکری درباره مسیح نکند! ۱۸ بلکه برعکس ، اگر ما دوباره به عقاید کهنه خود باز گردیم و معتقد شویم که نجات از راه اجرای احکام شریعت حاصل می شود، مانند اینست که آنچه را که خراب کرده بودیم ، دوباره بنا کنیم ؛ دراینصورت بروشنی نشان داده ایم که خطا و تقصیر از خودمان می باشد. ۱۹ زیرا من با مطالعه تورات بود که پی بردم با حفظ شریعت و دستورهای مذهبی هرگز مقبول خدا نخواهم شد، و فقط با ایمان به مسیح است که می توانم در حضور خدا بی گناه محسوب شوم . ۲۰ وقتی مسیح بر روی صلیب مصلوب شد، در حقیقت من نیز با او مصلوب شدم . پس دیگر من نیستم که زندگی می کنم ، بلکه مسیح است که در من زندگی می کند! و این زندگی واقعی که اینک در این بدن دارم ، نتیجه ایمان من به فرزند خداست که مرا محبت نمود و خود را برای من فدا ساخت . ۲۱ من از آن کسان نیستم که مرگ مسیح را رویدادی بی معنی تلقی می کنند. زیرا اگر نجات از راه اجرای شریعت و دستورهای مذهبی حاصل می شد، دیگر ضرورتی نداشت که مسیح جانش را برای ما فدا کند.
N.I.V
17 "If, while we seek to be justified in Christ, it becomes evident that we ourselves are sinners, does that mean that Christ promotes sin? Absolutely not! 18 If I rebuild what I destroyed, I prove that I am a lawbreaker. 19 For through the law I died to the law so that I might live for God. 20 I have been crucified with Christ and I no longer live, but Christ lives in me. The life I live in the body, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave himself for me. 21 I do not set aside the grace of God, for if righteousness could be gained through the law, Christ died for nothing!"

نظرات