جعفر عظیم زاده از رهبران سرشناس کارگری دستگیر شد




بنابه گزارش کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به نقل از کمپین درحمایت از کارگران زندانی صبح امروز ٣ خرداد جعفر عظیم زاده دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران، و از هماهنگ کنندگان طومار ٤٠ هزار امضا بر سر خواست افزایش دستمزدها، به جرم دفاع از شاپور احسانی راد عضو دیگر این اتحادیه و از نمایندگان محبوب کارگران نورد لوله صفا دستگیر شد.
بنا بر اطلاعیه اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز جعفر عظیم زاده همراه با خانواده شاپور احسانی راد و طبق قرار قبلی، با کفالت و فیش حقوقی درخواست شده جهت آزادی شاپور احسانی راد به دادگاه ساوه مراجعه نموده بود. در این ماجرا مسئولین دادگاه کفالت درخواست شده را رد کرده و خواهان تبدیل آن به سند مالکیت شدند و به خانواده شاپور احسانی راد گفتند که فردا جهت پیگیری پرونده مراجعه کنند. در این بین جعفر عظیم زاده معترض این وضعیت شده و مسئولین ذیربط به جرم اینکه جعفر عظیم زاده هیچ نسبتی با زندانی ندارد، وی را مورد باخواست قرار دادند و بازداشت نمودند.
جعفر عظیم زاده طی تماس تلفنی با خانواده اش از بازداشت خود در شعبه یک دادپرسی ساوه خبر داد.
گفتنی است که جعفر عظیم زاده به عنوان یکی از رهبران شناخته شده کارگری، در اسفند ماه طی محاکمه ای به جرم مبارزاتش در دفاع از کارگران به شش سال حبس محکوم شده است. جمیل محمدی عضو دیگر این اتحادیه و هم پرونده ای جعفر عظیم زاده نیز سه سال و نیم حکم گرفته است. اکنون جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد، در زندانند و جمیل محمدی نیز برای اجرای حکمش احتمال دستگیری اش وجود دارد. اینها سه عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی ٤٠ هزار کارگر هستند. در دفاع از این کارگران، در دفاع از جنبش برای خواست افزایش دستمزدها، و همراه با کارگران نورد لوله صفا خواستار آزادی فوری شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده شویم. خواستار لغو احکام زندان صادر شده برای جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی شویم.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی ٣٠ مه را به عنوان روز اعتراض سراسری برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی اعلام کرده است. به این کارزار بپیوندید.
٣ خرداد ١٣٩٤ ٬ ٢٤ مه ٢٠١٥

نظرات