دو فرزند، حاصل تجاوز یک مرد افغان به دخترش


خاطره دختر ۲۳ سالۀ افغان، در نتیجه تجاوز جنسی پدرش، مادر دو طفل است. او می گوید، پدرش از دوران کودکی بر وی تجاوز جنسی می کرد و همه خویشاوندان و نزدیکان وی از موضوع با خبر بودند.
images به گفته خاطره، دوستان و خویشاوندان اش او را به بهتان و دروغگویی متهم کرده و در عوض به او می گفتند که سکوت کند و خاموش باقی بماند.
این دختر افغان می گوید که پدرش با مادر او نیز رفتار بد می کرد و مادرش را تا سرحد مرگ لت و کوب می نمود.
خاطره پس از اینکه اولین طفل خود را به دنیا آورد پدرش او را متهم کرد که با کسی دیگر رابطۀ جنسی دارد:
“به همۀ قاضی ها گفتم که من این کار را نکردم و آن هم ثابت شده است. معاینات دی این ای صورت گرفت، نتایج آن آمد و این آزمایش نشان داد که آنها اطفال این مرد بوده و نسخۀ از نتایج نزد وکیل من است. اما تا هنوز دولت در مورد فیصله نکرده است.”
هر چند، پدر خاطره از یک سال به این سو، در زندان به سر می برد. اما این نگرانی نزد وی هنوز وجود دارد که این مرد در بدل رشوه در آینده نزدیک رها خواهد شد.
خاطره می گوید:
” به من گفت که برو به دولت عرض کن، دولت از من حمایت می کند. در این دولت حق هیچ کسی داده نمی شود و تو بالاخره زندانی می شوی و من آزاد گشت و گذار خواهم کرد.”
خانم خاطره در ادامه صحبت خود گفت: قبل از اینکه پدرش زندانی شود سه بار به ادارات مسوول دولتی مراجعه کرده و از خشونت که بالای وی صورت گرفته شکایت کرده است. اما به گفته او در هیچ جای به شکایت اش نه گوش دادند و نه شنیدند.
او گفت:
” قاضی شور و غوغا بر پا کرد. به من گفت که این طفل را چرا نگهداشتی؟ تو باید هم خود و هم کودک خود را می کشتی. تو چرا تا حال زنده ماندی؟ من گریستم و حیران ماندم که چه کنم. زیرا من سواد نداشته و تنها قرآن کریم را آن هم زیر دستان کاکایم آموخته و خوانده ام.” 
بر اساس گزارش اخیر انستیتوت صلح امریکا، ۸۷ درصد زنان در افغانستان حداقل یکبار به خشونت خانواده گی روبرو شده اند.
زنان که با خشونت و بدرفتاری روبرو می شوند، بنابر عنعنهء غیر رسمی به شورا ها و یا جرگه های قومی مراجعه می کنند و در آنجا نیز دوباره به جای فرستاده می شوند که خشونت بر آنها صورت گرفته است.
اما سمیرا حمیدی فعال حقوق زنان در افغانستان می گوید، خشونت در برابر زنان به دلیل رو به افزایش اند که زنان در این کشور نه از حقوق و نه از قوانین که از حقوق آنها دفاع می کنند، آگاهی دارند.
به گفتهء سمیرا حمیدی قانون مبارزه با خشونت علیه زنان در افغانستان وجود دارد و اکنون زمان تطبیق این قانون فرا رسیده است.
“ما همیشه تأکید می کنیم و کرده ایم که پس از این ما یک قانون داریم که یک قانون قوی است و حالا باید تطبیق آن شروع شود تا ما بتوانیم که از تطبیق آن در سراسر افغانستان به طور جدی تر کار بگیریم.”
سمیرا حمیدی این فعال حقوق زنان در افغانستان در ادامه می گوید، هر چند فساد اداری در سیستم قضایی کشور وجود دارد، اما جرگه و شورا نمی تواند جای سیستم قضایی کشور را بگیرد. زیرا به گفته او، در جرگه ها و شورا ها فیصله های غیر عادلانه صورت می گیرد و اکثر اوقات اعضای جرگه در قضاوت های شان یکی به نفع دیگر از موضوع چشم پوشی می کنند. 

نظرات