پدرام نصراللهی از فعالین کارگری دستگیر شد




روز ٩ اردیهبشت ، دو روز مانده به روز جهانی کارگر پدرام نصراللهی از فعالین کارگری سرشناس در شهر سنندج و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، دستگیر شد.
بنابه گزارش کمیته آزادی زندانیان سیاسی به نقل از کمپین برای آزادی کارگران زندانی، در ساعت ١ بعد از ظهر این روز در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل یکی از دوستان وی در شهر سنندج، پدرام دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید. پدرام نصراللهی باید فورا آزاد شود.
دستگیری پدرام نصراللهی در حالی روی میدهد که در همین روز جعفر عظیم زاده از رهبران طومار ٤٠ هزار امضا بر سر خواست افزایش دستمزد ها توسط اطلاعات تهران احضار شده و به خاطر برگزاری تجمع اعتراضی روز ٨ اردیبهشت در گرامیداشت روز جهانی کار که ابتکار آن با اتحادیه آزاد کارگران ایران بود، ٥ ساعت تمام مورد بازجویی قرار داشت و بعد نیز با اعلام اینکه برای او احتمالا پرونده جدیدی تشکیل خواهد شد، آزاد گردید. در حالیکه او در اسفند ماه گذشته توسط دادگاه بدوی جمهوری اسلامی بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق کارگران ٦ سال حکم گرفته است.
همچنین روز در ٨ اردیبشت ٤ نفر از فعالین و رهبران کارگران، محمود صالحی، چهر شناخته شده کارگری در شهر سقز، عثمان ابراهیمی از اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و ابراهیم مددی و داود رضوی دو تن از اعضای هیات مدیره سندیکای واحد که قرار بود در روز ٩ اردیبهشت به میان کارگران شرکت واحد در پایانه آزادی بروند و با پخش شیرینی و شکلات این روز را گرامی بدارند، دستگیر شدند. ضمن اینکه در دو ماه اخیر بیش از ده تن از فعالین کارگری در شهر سنندج دستگیر و یا احضار شده اند.

نظرات