دستگیر شدگان اول مه باید آزاد شوند



آخرین اخبار از دستگیر شدگان دو ماه اخیر
گزارش کمیته آزادی زندانیان سیاسی به نقل از کمپین آزادی کارگران زندانی در مورد آخرین اخبار دستگیر شدگان دو ماه اخیر:
داود رضوی و ابراهیم مددی به بند ٢٠٩ منتقل شدند
داود رضوی و ابراهیم مددی دو عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد، پس از بازداشت نیمه شب ۸ اردیبهشت در روز بعدش به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل شدند و همچنان در بازداشت بسر میبرند. در اعتراض به این دستگیریها و برای گرامیداشت اول ماه مه، کارگران سندیکای شرکت واحد با شعار زنده باد روز جهانی کارگر، در پایانه آزادی تجمع کردند.
قرار بازداشت ١٥ روزه برای محمود صالحی و عثمان اسماعیلی
محمود صالحی از چهره های شناخته شده کارگری و عثمان اسماعیلی عضو کمیته دفاع از فعالین کارگری در شهر سقز در ٨ اردیبهشت دستگیر شدند. پس از گذشت ٥ روز از دستگیر آنان، خانواده های آنان با مراجعه به شعبه ٥ دادیاری دادسرای انقلاب اسلامی در سنندج با خبر شدند که دستگیری آنان با اتهام "ایجاد تشکل کارگری" صورت گرفته و برایشان ١٥ روز قرار بازداشت صادر شده است. محمود صالحی و عثمان اسماعیلی همچنان در بازداشت بسر میبرند.
پدرام نصراللهی همچنان در بازداشت بسر میبرد
پدرام از فعالین کارگری شناخته شده در شهر سنندج و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری است. او در ٩ اردیبهشت دستگیر و همچنان در بازداشت بسر میبرد
از آرام و فواد زندی خبری در دست نیست
آرام و فواد زندی دو برادر و دو فعال کارگری در شهر سنندج و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری در ٢٥ فروردین ماه دستگیر و همچنان در بازداشت بسر میبرند و از آنها خبری در دست نیست.
علیرضا هاشمی همچنان در بازداشت بسر میبرد
علیرضا هاشمی دبیر سازمان معلمان است. او بدنبال تجمعات اعتراضی سراسری معلمان در ٢٧ فروردین در ٣٠ فروردین دستگیر و همچنان در بازداشت بسر میبرد. یکی از خواستهای معلمان در اعتراضاتشان آزادی معلمان زندانی رسول بداغی، محمود باقری، علیرضا هاشمی و عبدالرضا قنبری است.
کوروش بخشنده، نظام صادقی، رضا امجدی و حامد محمودنژآد آزاد شدند
کوروش بخشنده و نظام صادقی،حامد محمود نژاد و رضا امجدی از فعالین کارگری شناخته شده در شهر سنندج و اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری هستند که به ترتیب روزهای ١٦ اسفند ماه ٩٣، ١٦ فروردین، ٢٩ فروردین ماه و ٥ اردیهبشت دستگیر شده بودند، آزاد شدند. کوروش بخشنده با وثیقه یکصد میلیون تومانی در روز ١٦ اردیبهشت، نظام صادقی با وثیقه پنجاه میلیون تومانی در روز ١٧ اردیبهشت، حامد محمود نژآد با وثیقه ١٥ و رضا امجدی با وثیقه ٣٠ میلیونی آزاد شدند. آزادی کوروش بخشنده ، نظام صادقی، حامد محمود نژآد و رضا امجدی را به این عزیزان و خانواده هایشان و به همگان تبریک میگوییم.
بدین ترتیب داود رضوی، ابراهیم مددی،محمود صالحی، عثمان ابراهیمی و پدرام نصراللهی که در آستانه روز جهانی کارگر دستگیر شده بودند، همچنان در بازداشت بسر میبرند. دستگیر شدگان اول مه باید فورا آزاد شوند.
همچنین در اسفند ماه گذشته جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو تن از رهبران طومار ٤٠ امضا بر سر خواست افزایش دستمزدها، به ترتیب به ٦ سال و سه سال و نیم حبس محکوم شدند. جعفر عظیم زاده در ٩ اردیبهشت بعد از مراسم کارگران در گرامیداشت هشت اردیبهشت در مقابل مجلس احضار و مدت ٥ ساعت زیر بازجویی قرار گرفت. لغو احکام صادره برای این دو فعال کارگری یکی از خواستهای تجمع کنندگان اول ماه مه در مقابل مجلس بود. احکام صادره برای جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی باید فورا لغو و فشار و تهدید بر روی رهبران و فعالین کارگری متوقف شود.
بعلاوه هم اکنون شماری از کارگران زندانی از جمله بهنام ابراهیم زاده با صدور نه سال و نیم حکم جدید زندان، شاهرخ زمانی با ١١ سال حکم، محمد جراحی با ٥ سال حکم، رسول بداغی با ٦ سال حکم، عبدالرضا قنبری با ده سال حکم، محمود باقری با ٦ سال حکم در زندانند.

نظرات