تعویق دادگاه به دلیل عدم اطلاع وکیل از پرونده علیرضا گلی پور و محرمانه کردن به دلیل افشای مفاسد مقامات



در پی اعتراض علیرضا گلی پور به قاضی صلواتی، مبنی بر «عدم اجازه ملاقات با وکیل و عدم مجوز مطالعه پرونده این زندانی بند هشت زندان اوین توسط وکیل»، جلسه محاکمه این زندانی به تاریخی دیگر موکول شد.
 11187393_447745795385665_7038095047781662918_o روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت سال جاری، جلسه رسیدگی به پرونده علی رضا گلی پور، با حضور نماینده وزارت اطلاعات برگزار شد اما در پی اعتراض این دانشجوی زندانی به ممانعت ها از ملاقات با وکیل، رسیدگی به اتهامات، به تاریخی دیگر موکول شد. در پی آن، قاضی صلواتی از نماینده وزارت اطلاعات، خواهان صدور مجوز برای مطالعه «قسمت های غیرمحرمانه پرونده» توسط وکیل این زندانی شد اما همزمان به تهدید وکیل این زندانی، اقدام کرد.
گفتنی است «افشای فساد های افراد حکومتی مانند علوی وزیر اطلاعات و دبیر حزب حامیان ولایت (که با سو استفاده از موقعیت خود با ارز دولتی به سو استفاده های مالی سرگرم بوده) و یا فساد سرهنگ محرابی رئیس کل پلیس امنیت استان تهران و یا افشای جنایات پلیس امنیت پایگاه چهارم مانند ضرب و شتم متهمین یا فعالیت های خلاف در منطقه خود»، از موارد محرمانه پرونده علیرضا گلی پور، دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از مهر ۱۳۹۱، پس از بازجویی و شکنجه های اولیه، به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود. گلی پور از طریق اتهامات بالا، به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق متهم شده است.
طبق گزارش منبع مطلع، در جلسه روز سه شنبه، قاضی صلواتی، خطاب به وکیل این زندانی، ضمن «غیر قابل دفاع» خواندن پرونده علیرضا گلی پور، این وکیل را به پذیرش «دفاع از این زندانی»، تنها با انگیزه های مالی، متهم کرد.
گفته می شود که وکیل این زندانی، بی توجه به تلاش قاضی برای ایجاد رعب، گفته است که قبل از مطالعه پرونده، نمی تواند در خصوص مجرمیت و غیر قابل دفاع بودن این زندانی اظهار نظری کند.
علیرضا گلی پور، از جمله زندانیانی است که علاوه بر دوران طولانی بازجویی و شکنجه در سلول های انفرادی، خانواده اش نیز تحت فشار و آزار واقع شده اند.
گلی پور پیشتر گفته بود: «طی دوران حبس در انفرادی و قطع تماس با دنیای خارج، همسر وی که از اقوام نزدیک آیت الله صانعی بود با فریب کاری وزارت اطلاعات و فشارهای وارده به خانواده وادار به طلاق و جدایی شد.» او در خصوص نقش وزارت اطلاعات در این طلاق می گوید: «در حالی که بیش از یکسال از تماس با دنیای خارج از سلول انفرادی محروم بودم، به همسرم اعلام کرده بودند که من با خانمی ارتباط داشته و همراه او از کشور فرار کرده ام! »

نظرات