دخالت وقیحانه آخوندها در امور تاجیکستان



صداوسیمای رژیم: آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اینکه رئیس جمهور تاجیکستان مطالب تندی درباره حجاب گفته است اظهار داشت: در پی این اقدام دولت، در کوچه و خیابان چادر از سر زنان کشیده اند و جمعی از علمای تاجیکستان هم علیه این اقدام قیام کرده اند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه ما اینکار را در زمان رضاخان تجربه کرده ایم و حتی عده ای در این راه کشته شده اند ودر مسجد گوهرشاد جمع زیادی را شهید کردند، ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضا خان قیام کردند و حجاب اصیل را برگرداندند.
وی تصریح کرد: نصیحت ما این است که این کار را دنبال نکنند؛ چرا که به تصریح قرآن مسلمانان پایبند به حجاب هستند و چند آیه در باره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنیا شناخته شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت باشد، این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان اختلاف بیفتد و علما و مردم در برابر دولت جبهه بندی کنند و این به مصلحت این کشور نیست.
وی تصریح کرد: بهتر است شرایطی فراهم شود تا مردم وظایف شرعی را در باره حجاب انجام دهند و اصل حجاب چیزی نیست که آن را بشود انکار و یا مسلمانان را از آن منصرف کرد.

نظرات