جمع‌آوری بازی‌های کامپیوتری توسط پلیس امنیت اخلاقی و وزرات ارشاد جمهوری اسلامی





یک مقام ارشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران خبر داده که در آستانه فصل تابستان، بازی‌های رایانه‌های «غیر مجاز» با هدف «تطهیر» بازار این بازی‌ها به طور گسترده جمع‌آوری خواهند شد.
Counter-Strike  خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز وابسته به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، امروز شنبه نهم خرداد به خبرگزاری تسنیم گفته که در هر استان یک ستاد با حضور نماینده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس امنیت اخلاقی برای جمع‌آوری این بازی‌ها تشکیل می‌شود.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۸۵ و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
کردمیهن درباره مصادیق بازی‌های غیرمجاز سخنی نگفته اما این را گفته که ۹۰ درصد بازی‌های کامپیوتری در ایران «غیر مجاز» هستند.
به گفته رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز، در سه ماه گذشته حدود ۳۶ هزار عنوان بازی‌ رایانه‌ای غیرمجاز جمع‌آوری شده است.
کردمیهن می‌گوید فروشندگان بازی‌های غیرمجاز بر اساس قانون به دادسرا معرفی و جریمه می‌شوند اما چون این جریمه‌ها با توجه به «سود کلان» این بازی‌ها بازدارنده نیست، «افراد متخلف دوباره به فعالیت خود بازمی‌گردند» و به همین دلیل فروشگاه‌هایی که بازی و نرم‌افزارهای «غیرمجاز» را عرضع کنند، پلمپ خواهند شد.

نظرات