محرومیت از درمان و نماز و قرآن اجبارى؛ گزارشى از وضعیت زندانى بهنام ابراهیم زاده

behnam.ebrahimzade2

 بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگرى زندان رجایى شهر، با وجود شرایط بد جسمى و بیمارى هاى مختلف، از دسترسى به امکانات درمانى محروم است.
به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان و دادستانى علیرغم تایید پزشکى ابتلاى وى به آرتروز گردن و بیمارى هاى دیگر، با درخواست وى مبنى بر اعزام به بیمارستانى خارج از زندان مخالفت مى کنند.
این در حالى است که زندانیان و خانواده هاى آنان، بارها اعلام کرده اند که بهدارى زندان رجایى شهر امکانات اولیه براى درمان بیمارى هاى ساده تر را نیز ندارد.
یکى از نزدیکان این زندانى در گفتگو با گزارشگر هرانا، گفت: “بهنام آرتروز شدید دارد و با اینکه درد را تحمل مى کند ولى بارها به بهدارى زندان مراجعه کرده و هیچ فایده اى نداشته است، چون اصلا امکانات و توان لازم براى درمان وى را ندارند، از آن طرف هم هرچه براى انتقال به یک بیمارستان خارج از زندان درخواست کرده، تا حالا مخالفت شده.”
این فعال کارگرى در بند دو زندان رجایى شهر کرج، معروف به دارالقرآن، نگهدارى مى شود، دارالقرآن یکى از بندهاى مذهبى و ایدئولوژیک زندان است و مخصوص زندانیان مذهبى است و یا زندانیانى که مى خواهند با حفظ و خواندن بیشتر قرآن و انجام امور مذهبى از عفو و مرخصى استفاده کنند.
منبع مطلع هرانا درباره شرایط آقاى ابراهیم زاده در این بند افزود: “شرایط بهنام در دارالقرآن بد است و نماز و قرآن اجبارى است، بهنام با یک متهم به قتل هم اتاق است که آدم خطرناکى است و همیشه باعث ترس و نگرانى بیشتر وى شده است.”
گفتنی است، پسر نوجوان این زندانی سیاسی به سرطان خون مبتلاست و بیش از دو ماه از آخرین ملاقات وی با خانواده اش می گذرد، خانواده به دلیل دوری راه امکان ملاقات هفتگی مرتب را ندارند و به همین دلیل آقای ابراهیم زاده از خانواده اش خواسته است که برای ملاقات وی مراجعه نکنند.
بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری و حقوق کودک در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. وی که در حال سپری کردن پنجمین سال محکومیت خود است، پس از حادثه حمله به بند ۳۵۰ اوین موسوم به “جمعه سیاه” دوباره محاکمه و به ۹/۵ سال حبس اضافه محکوم شد.

نظرات