انتقاد پاپ از « بی مبالاتی» در برخورد با ستم علیه مسیحیان




.
پاپ فرانسیس در میانه برگزاری مراسم « عید پاک»، سکوت بین االمللی و بی مبالاتی در برابر ستم علیه مسیحیان جهان را مورد محکومیت قرار داد.

به گزارش « محبت نيوز»، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، در میانه برگزاری مراسم « عید پاک»، سکوت بین االمللی و بی مبالاتی در برابر ستم علیه مسیحیان جهان از جمله مسیحیان کنیا را مورد محکومیت قرار داد.
به گزارش شفقنا و به گفته پایگاه خبری الوطن نیوز، هجوم گروه اسلام گرای کنیایی « الشباب» به دانشجویان مسیحی باعث کشته شدن ١٤٨ نفر شد، این در حالی است که گروه اسلام گرای مذکور پیش از کشتن مسیحیان، مسلمانان را از غیرمسلمانان جدا کرده، لباس خاصی به آنان اختصاص داد و آنها را به گروگانی گرفت.
به دنبال چنین حادثه ای، پاپ از عدم اعلام محکومیت هجوم گروه های اسلامی به مسیحیان در عراق، کنیا، لیبی، پاکستان و نیجریه ابراز ناخرسندي کرد و بیان نمود: برادران و خواهران مسیحی مان در سرتاسر جهان کشته می شوند، در حالی که نمی توانیم کاری برای آنها بکنیم، زنان و مردان زیادی به خاطر داشتن اعتقاد خاص بازداشت و یا محکوم شده اند.


گزارش های سازمان کاتولیکی موسوم به «کلیسای دردکشیده» که هر دو سال یکبار منتشر می شود، نشان می دهد که مسیحیان کاتولیک هم در برخی کشورهای اسلامی، اقلیتی ستمدیده هستند.

نظرات