درخواست مسئولان مسيحی حلب از جامعه جهانی




.
مسئولان مسیحی شهر حلب طی بیانیه ایی اعلام داشتند؛"ما با تاثر عمیق از انسان های باوجدان ( البته اگر چنین افرادی هنوز هستند) درخواست می کنیم، صدای ما را بشوند !

به گزارش « محبت نیوز» خبرگزاری فرانسه از واتیکان خبر داد، مسئولان مسیحی شهر حلب ( سوریه ) روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از پیامدهای محاصره این شهر بر ساکنان آن، تاکید کردند شهر حلب دیگر نباید آزمایشگاه سلاحهای ویرانگر باشد.
به نقل از واحد مرکزی خبر، در بیانیه مسئولان مسیحی شهر حلب آمده است: "ما با تاثر عمیق از انسان های باوجدان ( البته اگر چنین افرادی هنوز هستند) درخواست می کنیم، صدای ما را بشوند: آیا شما راضی می شوید که رفتار غیرانسانی و خشونت ها بر ضد ما ادامه داشته باشد و ما همچنان تحقیر شویم؟ "
انجمن کلیساهای شرق واتیکان روز سه شنبه این درخواست را به چندین زبان مختلف دنیا منتشر کرد.
این پیام همبستگی واتیکان روز دوشنبه به زبان عربی توسط اسقف های ارتدکس و کاتولیک شهر حلب تهیه شده و توسط یک کشیش به لبنان منتقل شده بود.
مسئولان مسیحی شهر حلب در این پیام تاکید کرده اند: اجازه ندهید که شهر حلب همچنان آزمایشگاه سلاحهای ویرانگر باشد. ما دیگر خسته شده ایم. جلو ورود سلاحها و مهمات را بگیرید و ارسال ابزار مرگ (به طرفهای درگیر در حلب) را متوقف کنید.
مسئولان مسیحی شهر حلب در حالی کمک های جامعه بین المللی را برای توقف درگیریهای خونین در این شهر درخواست کرده اند که این شهر شمالی سوریه از سال دو هزار و دوازده دستخوش درگیریهای شدید است.
مسئولان مسیحی حلب در پیام خود ضمن ابراز تاسف از ویرانی های شدید در شهر حلب از این مسئله ابراز تاثر کرده اند که درگیریها و خشونت ها در این شهر تا کنون دهها نفر را از مذاهب مختلف شهید کرده است.

نظرات