مجید توکلی از زندان آزاد شد




Majid-tavakoli-saham-news
بنا به گزارش‌های ارسالی، مجید توکلی فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر لحظاتی پیش از زندان آزاد شد.
به گزارش«سحام»، مجید توکلی که از شانزده آذر هشتاد و هشت تاکنون در زندان بسر می برد در طول ۲ سال گذشته از حق مرخصی محروم است.
این دانشجوی سبز دربند که به دلیل بازداشت‌های متعدد و تحمل سلول انفرادی در ماه‌های متعدد به «شرف جنبش دانشجویی» ملقب شده است، در بهمن ۸۹ به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه فراخوانده شد تا مورد محاکمه قرار بگیرد، این درحالی است که به وکیل و خانواده توکلی اطلاعی داده نشده بود.
قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از وی خواسته بود که با تکذیب بیانیه‌های منتشر شده و نوشته‌هایی که به بیرون از زندان فرستاده است، از سایت‌ها و عاملان انتشار این مطالب نیز اعلام شکایت کند که پس از مخالفت مجید توکلی، نهایتا در دادگاهی شش ماه زندان به دوران محکومیت وی اضافه شد.
ممانعت از مرخصی آقای توکلی در حالی صورت می گرفت که این فعال دانشجویی پس از چهار سال حبس با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی در مهرماه ۱۳۹۲ به مرخصی چهار روزه آمده بود.
آزادی آقای توکلی در حالی صورت گرفته است که ۲۰ روز دیگر تا پایان حکم وی باقی مانده بود و این مرخصی به پایان دوره ۸/۵ زندان آقای توکلی مرتبط شده است.
مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران) است که در ١۶ آذر سال ١٣٨٨برای سومین بار بازداشت شد.
توکلی به ۸ سال زندان محکوم شده بود که حکم وی به قرار زیر بوده است: ۵ سال به دلیل اجتماع و تبانی، ۲ سال توهین به رهبری، ۱ سال تبلیغ علیه نظام، ۶ ماه توهین به رئیس جمهور، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوع الخروج از کشور.
Majid-tavakoli-saham-news
لحظاتی پیش در فرودگاه تهران
بعداز ظهر روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ نیز طی مراسمی با شکوه در شهر تروندهایم نروژ، جایزه صلح دانشجویی به مجید توکلی اهدا شده بود.
مجید توکلی لحظاتی پیش از فرودگاه تهران به سمت شیراز و منزل خویش عزیمت کرد.

نظرات