شکایت خانواده سعید زینالی از رهبری




محمد نوری زاد خبر از شکایت خانواده سعید زینالی از رهبری داده است. 
به گزارش ندای سبز آزادی، سعید زینالی از جمله دانشجویانی است که تنها چند روز پس از حمله به کوی دانشگاه در سال هفتاد و هشت بازداشت شد و طی شانزده سال گذشته تنها یک تماس تلفنی با خانواده خود داشته است. به رغم پی گیری های مکرر خانواده سعید زینالی از مقامات و مسئولان قضایی و امنیتی تاکنون هیچ خبری از این زندانی به دست نیامده است. 
مادر سعید زینالی پیشتر گفته بود که طی سال های گذشته همواره پی گیر فرزند خود بوده است و اظهار داشته بود که  مرتب سئوال می کنیم بچه ام چی شد اما هر بار یک حرفی می زنند. هر کسی مسئولیت را گردن مسئول دیگری می اندازد و هیچ پاسخ درستی نمی دهند تا بدانیم چه بر سر بچه ما آمده است.
محمد نوری زاد، نویسنده و زندانی سابق سیاسی در آخرین پست فیس بوک خود با اشاره به اینکه خانواده سعید زینالی از رهبری به مجلس خبرگان شکایت کرده اند، نوشته است: در مجلس ختم مادر آقای سید محمد خاتمی، آقای هاشم زینالی، پدر سعید زینالی را دیدم و به وی و به شجاعت وی و همسرش آفرین گفتم. این زن و شوهر از شخص رهبر به مجلس خبرگان شکایت کرده اند. آخر مگر می شود پسرِ جوان و دانشجوی یک خانواده را ببرند و شانزده سال این خانواده را چشم به راه بگذارند؟ مملکت قانون دارد. الکی و همینجوری که فرمانده ی کل قوا نشده ای پدرجان؟ باید پاسخگو باشی در قبال قوایی که تحت فرمان توست. حالا ما کاری به نمایندگان خسبیده ی مجلس خبرگان نداریم که با دریافت این شکایت نامه، احتمالاً به چه ولوله ای در می افتند و سرضرب رهبر را فرا می خوانند و لباس رهبری را از تنش در می آورند و به وی می گویند: تو رهبر بوده ای و قوای تحت فرمانت یک چنین فضاحتی ببار آورده اند؟
گفته می شود حفاظت و اطلاعات سپاه عامل بازداشت این جوان بوده است . مادر زینالی بارها خواستار آن شد که مسولان سپاه به او بگویند که چه بر سر فرزندش آمده است . 
بعد از حوادث سال هشتاد و هشت خانواده سعید زینالی نیز بازداشت شدند. خواهر سعید زینالی هم که تیر ماه ۸۹ به اتفاق مادرش بازداشت شده بود در گفت و گویی اظهار داشته بود که بازجو گفت بعد از یازده – دوازده سال مادرت افتاده دنبال دو تا تکه استخوان؟ گفتم او مادر است حق دارد همان دو تا تکه استخوان را مادرم میخواهد استخوان بچه اش است همان دو تا تکه استخوان را نشان مادرم بدهید اگر مرده، قبرش را نشان مان بدهید بگویید که زنده نیست تا ما بدانیم سعید ما کجاست زنده یا مرده اش کجاست. اما گفت به مادرت بگو اگر باز دنبال سعید بگردد و پی گیری کند برای همه اعضای خانواده شما مشکل ایجاد می شود و یادت نرود برادر دیگری هم داری.


نظرات