بهنام ابراهیم زاده را آزاد کنید



اطلاعیه شماره ٢١: "کمپین بهنام را آزاد کنید"



وضعیت بهنام نگران کننده است، به حمایت از او بشتابیم
اول مه ، روز جهانی کارگر، در همبستگی با بهنام ابراهیم زاده
در گزارش قبلی اطلاع دادیم که بهنام ابراهیم زاده از رهبران کارگری زندانی در ٢٧ بهمن به قرنطینه زندان رجایی شده منتقل شده است. بنا بر خبر دیگری او در ٢٢ اسفند از حسینه به اطاقی به مساحت ۲ در ٥/٢ انتقال داده شده است. او را کنار زندانیان عادی بسر میبرد و مورد تهدید جانی قرار گرفته و هیچ امنیتی برای وی نیست. بهنام از نظر سلامتی هم دچار مشکلات فراوانی است. از درد آرتروز گردن رنج می برد. بعلاوه انفرادی کشیدن های طولانی و فشارهای مستمر داخل زندان باعث شده که او دچار خون ريزى معده و کلیه شده است و مقامات زندان او را از برخوراداری از امکانات درمانی و حتی از دریافت داروهای مسکن نیز محروم کرده اند. محروم كردن بهنام از درمان همواره بخشی از اذیت و آزار و شکنجه وی در زندان بوده است.
بهنام ابراهیم زاده در حالى از ملاقات خانوده اش محروم است كه فرزند او نیما ابراهیم زاده به بیماری سرطان مبتلاست و فشار زيادى بر روي همسرش ميباشد. بنا بر اخبار نیما در ٨ فروردین برای پیگیری بیماری سرطان خونش برای چندمین بار طی ماه های اخیر در بیمارستان محک تهران بستری شد.
وضعیت بهنام ابراهیم زاده اضطراری است. جان او در خطر است، وسیعا به حمایت از او بشتابیم.
بهنام یکی از رهبران شناخته شده کارگری و فعال دفاع از حقوق کودک است. او از ٢٢ خرداد سال ٨٩ در بازداشت بسر میبرد و جرمش دفاع از حقوق کارگر و انسانیت است. بهنام از چهره های سمبولیک در میان زندانیان سیاسی است که در زندان نیز همواره صدای آزادیخواهی و انسانیت را سر داده است. از جمله به مناسبت های مختلف در دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک ، حقوق زن و حقوق همبندان دربندش و حقوق انسانها بیانیه داده و اعلام حمایت کرده است. اینها همه جرائم بهنام است و بخاطر آن همواره زیر فشار شکنجه و اذیت و آزاد قرار داشته است.
او ابتدا به ٢٠ سال زندان محکوم شده بود. سپس در دادگاه تجدید نظر حکمش به ٥ سال حبس تقلیل یافت. و اکنون در حالیکه دوره محکومیتش را سپری کرده است ، با اتهامات جدیدی چون "اغتشاش در زندان، ارتباط با احمد شهید، داشتن ماهواره، ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، اقدام علیه امنیت ملی و.." به ٩ سال و ٤ ماه زندان محکوم شده است.
اما بهنام در برابر همه این فشار ها ایستاده است و در نامه اش از زندان در اعتراض به حکم جدیدی که به او داده شده، اتهاماتی را که بر وی وارد شده است، از جمله داشتن هر گونه رابطه ای با سازمان مجاهدین خلق را شدیدا تکذیب کرده و همه این اتهامات را پاپوش دوزی خوانده و دفاع از آزادیخواهی و انسانیت را حق مسلم خود اعلام کرده است.
بهنام ابراهیم زاده شایسته وسیعترین حمایت هاست.
کمپین "بهنام را آزاد کنید، به پاس مبارزات او، اول مه روز جهانی کارگر را فرصت مناسبی برای اعلام همبستگی با بهنام دانسته و از هم اکنون به استقبال این روز میرود.
ما به خاطر موقعیت اضطراری بهنام و خانواده اش و در اعتراض به آزار و شکنجه دائمی او و صدور احکام جدید زندان به وی, بر یک همبستگی جهانی در حمايت بهنام تاکید داریم. از هم اکنون تا اول مه روز جهانی کارگر با ابتکارات مختلف تلاش کنیم که صدای بهنام ابراهیم زاده در جهان باشیم.
شما در هر کجا که هستید میتوانید نقش مهمی در پیشبرد یک کارزار قوی جهانی داشته باشید. از جمله اگر در داخل ایران هستید میتوانید:
عکس بهنام ابراهیم زاده را بر در و دیوار بزنید و زیرش بنویسد "بهنام را آزاد کنید" عکس بگیرید و عکس های آنرا وسیعا در مدیای اجتماعی، از جمله در صفحات فیس بوک و سایت های خبری منتشر کیند. همچنین بدست ما برسانید تا آنها را رسانه ای کنیم.
کلیپ تهیه کنید و با گرفتن عکس بهنام در مقابل صورت خود اعلام کنید که ما بهنام را حمایت میکنیم. "بهنام را آزاد کنید" کلیپ آنرا بر روی یوتیوپ بگذارید و برا ی ما نیز ارسال کنید.
کمپین "بهنام را آزاد کنید" پتی شنی در حمایت از او بر روی سایت ها گذاشته است. این پتی شن را در لینک زیر میتوانید امضا کنید و به دوستانتان نیز خبر دهید که آنرا امضا کنند.
http://chn.ge/1xr3BZD
خانواده بهنام ابراهیم زاده را تنها نگذارید و آنها را در حلقه حمایت و پشتیبانی خود قرار دهید.
در خارج کشور میتوانیم در کشورهای مختلف تدارک پیکت اعتراضی ببینم و عکس بهنام و پتی شن حمایت از او را همراه داشته باشیم و در مورد او و خواست زندانیان سیاسی بیشترین اطلاع رسانی را کنیم. برای تهیه پوستر ویژه کمپین" بهنام را آزاد کنید" به سایت های سه نهاد فراخوان دهنده این کارزار، مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمپین برای ازادی کارگران زندانی و کودکان مقدمند مراجعه کنید.
میتوانید شبهای همبستگی با بهنام ابراهیم زاده همبستگی خود را با او اعلام کنید.
میتوانید با در دست داشتن عکس بهنام و پیامی کوتاه دو دقیقه ای، حمایت خود را از بهنام و خواستهایش اعلام کنید. و این کلیپ ها را بر روی یوتیوپ و صفحات فیس بوک بگذارید و برای رسانه ای کردن آنها برای ما بفرستید. میتوانید کارت پستال حمایت از بهنام برای ما ارسال کنید که منتشر کنیم
میتوانید با سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست در کشورهای مختلف جهان تماس برقرار کنید و خواستار حمایت و پشتیبانی آنان از بهنام و خواستهایش بشوید.
به هر شکلی که میتوانید با کمپین "بهنام را آزاد کنید" همکاری کنید. با گسترش اعتراضات خود فشار بیاوریم و بکوشیم که فشار از روی بهنام را برداریم و خواستار آزادی فوری او از زندان شویم. بهنام ابراهیم زاده و خانواده اش را در حمایت وسیع خود قرار دهیم.
٢ مارس ٢٠١٥
كارزار " بهنام را آزاد كنيد"
حمایت كنندگان از كارزار " بهنام را آزد كنيد":- انجمن وكلاى سوسياليت انگلستان, نهاد مادران عليه اعدام, كميته حمايت از شاهرخ زمانى , اتحادیه سراسری کارگران سوئد، ال او، اتحادیه سراسری کارگران تونس، جی یو تی تی، سازمان سراسری کارگران ساختمانی عراق، شبکه همبستگی کارگری خاورمیانه و شمال آفریقا، سازمان عفو بین الملل شعبه سوئد، جمعی از زندانیان سایسی در زندان رجایی شهر، اتحادیه کارگران پست کانادا و...

نظرات