ما به انهدام ستم و اعاده حق مظلوم امیدواریم


Kaleme News
ما خانواده های زندانیان سیاسی ضمن گرامیداشت خاطره مقاومت مظلومانه بند ۳۵۰ در ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ به مسئولان امنیتی و قضایی یادآور می شویم که تجربه تاریخی و سنت الهی علیرغم همه ناروایی ها وستم های بکرات تکرار شده، ما را به انهدام ستم و اعاده حق مظلوم امیدوار نگاه می دارد چراکه خداوند بارها و بارها فرموده است: "الا لعنه الله علی الظالمین". هرچند که گوش های ناشنوا و قلبهای بیمار سخن جاودانه قرآن کریم را نمی شنوند...

یک سال از پنج شنبه سیاه زندان اوین گذشت. روزی که اوین شاهد بی سابقه ترین برخورد با زندانیان یک بند بود. در آن روز بر اثر تهاجم به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل و سی و دو نفر نیز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شدند.
به گزارش کلمه، یک سال از آن پنج شنبه سیاه گذشت و هنوز هیچ یک از عوامل آن حمله وحشیانه شناسایی و به مجازات نرسیدند. حال در سالگرد پنج شنبه سیاه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی نامه ای نوشته ای نوشته اند و در آن اجرای قانون را خواستار شدند.
متن کامل نامه به شرح زیر است:
یکسال پیش در روز ۲۸ فروردین نیروهای سرکوبگر زندانیان مظلوم سیاسی ما را در بند ۳۵۰ زندان اوین آماج حمله های بی رحمانه قرار دادند.
گویا احکام ظالمانه و حبس ها و حصرهای طویل المدت را برای افراد و گروه های سیاسی منتقد کافی نمی دانستند که با هجوم بی شرمانه زندانیان سیاسی مظلوم را در زیر ضربان مشت و لگد و باتون قرار دادند و سپس تعداد زیادی از آنها را به سلولهای انفرادی و زندانهای دیگر منتقل کردند. آمران این رسوایی به جای عذرخواهی از مردم و زندانیان و خانواده ایشان مانند همیشه فرار به جلو را برگزیدند و با ایراد تهمتهای ناجوانمردانه به توجیه اعمال خویش پرداختند.
با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان امر همچنان از تدوین و تصویب قانون جرم سیاسی سرباز می زنند تا با بهانه های مختلف نه تنها حقوق فعالان سیاسی را پایمال و آنها را به حبس و محرومیت های مختلف محکوم کنند بلکه با امنیتی خواندن هر تلاش مشروع سیاسی حتی برخورداری از حقوق زندانیان عادی را نیز از آنها سلب نمایند.
اکنون شریف ترین فرزندان سرزمینمان به جرمهای ناکرده و به اتهام ایران دوستی به حبس های سنگین محکومند و هر روز عرصه بر آنها تنگتر می شود و هیچ دادخواهی جز احکم الحاکمین نیست که ازحقوق پایمال شده آنها دفاع کند.
ما خانواده های زندانیان سیاسی، ضمن گرامیداشت خاطره مقاومت مظلومانه بند ۳۵۰ در ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ به مسئولان امنیتی و قضایی یادآور می شویم که تجربه تاریخی و سنت الهی علیرغم همه ناروایی ها وستم های بکرات تکرار شده، ما را به انهدام ستم و اعاده حق مظلوم امیدوار نگاه می دارد چراکه خداوند بارها و بارها فرموده است: “الا لعنه الله علی الظالمین”. هرچند که گوش های ناشنوا و قلبهای بیمار سخن جاودانه قرآن کریم را نمی شنوند.
حدیث ظلم تو و مظلومیت ما/
حقیقت است چرا سخن از مجاز کنیم
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی
۲۶ فروردین ۱۳۹۴

نظرات