نامه پدر حسین رونقى به دادستان تهران برای رسیدگی به وضعیت پزشکی فرزندش

سید احمد رونقی ملکی در نامه ای به دادستان تهران از او خواسته است تا نسبت به رسیدگی فوری به وضعیت پزشکی فرزندش، حسین رونقی، اقدام کند.
Hossein Ronaghi Maleki
حسین رونقی ملکی
حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی با حکم ۱۵ سال حبس تعزیری است که دوران حبس خود را در زندان اوین می گذراند. او تا به حال چندمین بار در اعتراض به وضعیت نامناسب جسمی و بیماری شدید کلیوی‌اش، دست به اعتصاب غذا زده است.
پدر حسین رونقی که طی سال های گذشته برای ایجاد تغییر در وضعیت او فعالیت مدنی و رسانه ای کرده است، حالا در نامه اى به دادستان تهران، از او  خواسته تا فورا به وضعیت پزشکى حاد فرزندش در زندان رسیدگی شود.
حسین رونقى که به دلیل رسیدگى نامناسب پزشکى در زندان، یک کلیه اش را از دست داده است، در حال حاضر نیز بدون دسترسى به دارو و درمان، در بند هفت زندان اوین نگهدارى مى شود.
خبرها و گزارش های رادیو زمانه درباره حسین رونقی ملکی را در اینجا بخوانید.
هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، متن نامه احمد رونقی ملکی به دادستان تهران، محمود جعفری دولت آبادی را منتشر کرده است.
در این نامه، احمد رونقی به انتقال فرزندش به بیمارستان شهدای تجریش اعتراض کرده و نوشته که نگران است در این بیمارستان به دستور برخی مسئولان دارو یا آمپولی به پسرش تزریق شود که جان او را به خطر بیندازد. او نوشته است که به عنوان پدر حسین رونقی اجازه نمی دهد بدون حضورش حسین را به مرکز درمانی و آموزشی شهدای تجریش ببرند.
احمد رونقی در نامه خود آورده است که ممکن است کسانی از این طریق قصد از بین بردن حسین را داشته باشند چون بیمارستان شهدای تجریش تنها یک مرکز پزشکی و آموزشی است و امکانات تخصصی برای درمان کلیه در آن وجود ندارد.
پدر حسین رونقی در نامه خود خطاب به دادستان تهران نوشته است: «در یک ماه گذشته اجازه درمان و انتقال حسین را به بیمارستان ندادند و حتی نگذاشتند دارویی به او داده شود و این امر باعث شده که حسین وضعیتش بدتر شود. حالا بعد از آنکه بیماری حسین به دلیل عملکرد برخی مسئولان بدتر شده است، می خواهند او را بدون هماهنگی به مرکز آموزشی و درمانی شهدای تجریش ببرند که هیچ گونه امکانات تخصصی ندارد.»
بر اساس آنچه که پدر حسین رونقی مطرح کرده است، او باید هر چه زودتر بستری شود و تحت عمل جراحی قرار بگیرد. احمد رونقی در نامه خود آورده است: «حسین باید هر چه زودتر درمان شود و مدارکش نیز موجود است اما متاسفانه به ما خبر نداده بودند و قایم کرده بودند که این امر باعث شد حسین کلیه اش را از دست بدهد. عامل به خطر افتادن جان حسین و بدتر شدن وضعیتش بعضی مسئولان بودند.»
احمد رونقی ملکی خواستار رسیدگی فوری و قانونی به وضعیت فرزندش شده است «تا جان او بیش از این در خطر نباشد.»
او همچنین از دادستان تهران تقاضا کرده است تا هر چه زودتر فرزندش را آزاد کنند.
حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، یکی از معترضان به نتایج اعلام شده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.
او در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شد و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برده است.
حسین رونقی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر استان تهران این حکم را تأیید کرد.

نظرات