اعتراض به هتک حرمت دونوجوان ایرانی در عربستان/مرد یاسوجی فیش حج را پاره کرد و امام جمعه میاندورود از سفر عمره انصراف داد



یک مرد روستایی در یاسوج و امام جمعه میاندورود در اعتراض به هتک حرمت دو نوجوان زایر ایرانی در فرودگاه جده عربستان، انصراف خود را از سفر حج اعلام کردند.
 
به گزارش بویرنیوز،«حسن‌علی کریمی»، مرد ۵۰ساله یاسوجی که در روستایی دور افتاده از توابع سی سخت زندگی می‎کند و مدت ها است در نوبت حج وسفر به خانه خدا قرار دارد، پس از شنیدن خبر تجاوز ماموران فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی، در جلوی سازمان حج وزیارت یاسوج تمامی مدارک اعزام خود را پاره کرد.
 
این مرد گفته است:«با اجبار فرزندانم، به همراه همسرم قصد زیارت به خانه خدا را کردیم و هیچ علاقه ای به این سفر ندارم چون چهار طرف خانه من کعبه وجود دارد. من دوست داشتم پولم را صرف زندگی این بنده های خدا کنم. من دوست دارم عمو حسن‌علی این ها باقی بمانم نه حاج حسن‌علی.»
 
در همین حال، امام جمعه میاندورود در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر نیز اعلام کرده در روز 24 فروردین عازم حج است اما به خاطر ابراز تنفر از هتک حرمت زایران ایرانیو محکومیت دولت سعودی ، این سفر را لغو می‎کند.
 
به گزارش بلاغ، «سیدمجتبی رسولی‌جویباری» از دولت خواست تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشده، عمره را لغو کند:«باید با هم‌بستگی مردم، حتی آن هایی که ثبت‌نام کرده‎اند و پول داده‎اند اعلام کنند که ما حاضر نیستیم به این سفر برویم و من نیز همانند همه مردم و همه سیاسیون، در کنار علما و مراجع این موضع را دارم و اقدام عملی انجام می‎دهم.»

 رییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان میاندورود با اشاره به تهیه یک طرح یک‌فوریتی 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: «این نمایندگان خواستار لغو سفرهای عمره شده‌اند که کار بسیار مهمی است. »

دو زایر نوجوان ایرانی که در ایام تعطیلات نوروزی همراهخانواده های خود به حج عمره رفته بودند، هنگام بازگشت در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده به بهانه تفتیش از سوی دو مامور فاسد فرودگاه مورد تجاوز قرار گرفتند.

 به نوشته بویرنیوز، یکی از اعضای خانواده قربانی اول در فرودگاه جده درباره جزییات این فاجعه به دولت بهار گفته است: «کاروان ما قرار بود ساعت یک بامداد هشتم فروردین ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند. در هنگام بازرسی، ماموران سعودی این دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیش تر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید، هیچ چیزی به خانواده و مسوولان کاروان نمی گوید. در این حی،ن شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسوولان کاروان می گوید. با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت، از سوار شدن به هواپیما خودداری می کنند.»

او افزوده است:« با تماس مدیر کاروان، مسوولان کنسول گری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه رهبری در محل حاضر شدند و پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو قربانی پرداخت و جنایت انجام شده را تایید کرد.»

به گفته یک عضو خانواده قربانی اول،این بچه ها بعد از این اتفاق نمی دانستند چه باید بگویند؛ شرایط روحی بسیار وخیمی دارند و حیثیت‌شان خدشه دار شده است.

وی  از مطبوعات خواسته است نامی از کسی برده نشود تا از آبروی این بچه ها حراست شود.اوخطاب به مسوولان کشور گفته است غیرت داشته باشید و فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.

نظرات