ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در خراسان رضوی



.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران گفته که برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان رضوی ممنوع است. پیش تر امام جمعه مشهد نیز کنسرت موسیقی را از آن به عنوان مطرب بازی نام برد.

به گزارش «محبت نیوز» روزنامه خراسان به نقل از مجید اشراق، دادستان عمومی و انقلاب چناران خبر داده است که «موضوع برگزاری این قبیل برنامه‌ها فعلن در این استان به طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن تصمیم گرفته‌ایم.»
دادستان چناران دو هفته پیش مانع برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در شهر گلبهار شده بود.
به گفته رادیو زمانه، قرار بود کنسرت علیرضا قربانی ششم و هفتم اسفند در شهر گلبار چناران برگزار شود اما دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به «اعتراض امت حزب‌الله و مخالفت‌های امام جمعه شهر گلبهار» و «مغایرت داشتن کنسرت موسیقی با فرهنگ مردم» خواهان لغو برگزاری این کنسرت شد.
اشراق همچنین گفته است: «اگر قرار باشد این موضوع دستخوش تغییر شود، باید منتظر دستورات جدیدی باشیم که به صورت قانونی به ما می‌رسد.»
آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز ۱۰ روز پیش در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود که کنسرت موسیقی، مطرب‌بازی است.
با این حال ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، با رد ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در این استان گفته به طور رسمی دستوری در این خصوص ابلاغ نشده است.
این مقام وزارت ارشاد گفت: «نمی‌دانم چنین خبری از چه نهادی به برخی افراد اعلام شده است اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه دستوری دریافت نکرده است.»
لغو کنسرت‌های موسیقی در دو سال اخیر افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در یک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسیقی در ایران لغو شده است، گرچه برخی از گروه‌های موسیقی ایران همچون «کهت‌میان» موفق شده‌‌اند در سالن‌هایی با گنجایش زیر ۵۰۰ نفر کنسرت داشته باشند.
به دنبال لغو پی در پی کنسرت‌های موسیقی در ایران، کمپین حمایت از صنف موسیقی و هم‌اندیشی مقابله با لغو کنسرت‌ها و محدودیت‌های اهالی موسیقی با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی ایران از جمله شهرام ناظری، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، فردین خلعتبری، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، محمدرضا نوربخش و محمد سریر تشکیل شده است.

نظرات