فیفا؛ جمهوری اسلامی فرصت دیگری را از دست داد

بیانیه مطبوعاتی
جمهوری اسلامی فرصت دیگری را با تاکید بر ممانعت زنان به ورزشگاهها از دست داد
کارزار رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها با موفقیت به پیش می رود
در پیامد انتشار نامه ای خطاب به رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) که تا کنون حمایت بیش ار دویست نفر از کنشگران مدنی و سیاسی را بدست آورده است، سپ بلاتر ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاههای فوتبال در جمهوری اسلامی را «غیر قابل تحمل خواند».
کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در بازگشت به تهران در تائید مواضع رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت « فوتبال بین المللی قوانین خاص خود را دارد و اگر ایران می خواهد در فوتبال بین المللی حضور داشته باشد باید این قوانین را رعایت کند».
بند سوم اساسنامه فیفا هرگونه تبعیضی، منجمله تبعیض جنسیتی راغیر فابل فبول می داند.
روز ۹ مارس فدراسیون فوتبال آسیا نیز اعلام کرد امارات متحده عربی را برای میزبانی جام ملت های آسبا در سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده است. دیگر کاندیدای میزبانی این جام جمهوری اسلامی ایران بود.
خبرگزاری رویتر می نویسد دلیل اصلی انتخاب امارات متحده عربی برای میزبانی جام ملت های آسیا، مشکل حضور زنان در ورزشگاههای فوتبال در ایران بود.
علی کفاشیان که در روزهای گدشته گفته بود «ایران مشکلی با حضور زنان غیر ایرانی در ورزشگاهها ندارد»، گمان می برد می تواند با این اظهارات میزبانی جام ملت های آسیا را بدست آورد. سیاست تبعیض آمیز مقامات جمهوری اسلامی که بر ممانعت ورود زنان ایرانی به ورزشگاهها تاکید می ورزد، باعث شد که ایران فرصت گرانبهائی را برای میزبانی فوتبال آسیائی از دست بدهد. فرصتی که می توانست نه تنها هواداران فوتبال را شاد سازد، بلکه کمکی به اقتصاد آشفته کشور بکند.
کارزار رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها به تلاش خود برای رفع این تبعیض ادامه خواهد داد. ۳۱ مارس که تیم ملی فوتبال ایران در استکهلم، در دیداری دوستانه، به مصاف تیم ملی سوئد خواهد رفت فرصت دیگری است تا با حضور در ورزشگاه پایتخت سوئد ضمن حمایت از تیم ملی فوتبال ایران فریاد اعتراض خود علیه این تبعیض شرم آور اعلام کنیم.

در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این رابطه را به اطلاع ایرانیانی که قصد دارند در این مسابقه حضور پیدا کنند خواهیم رساند

نظرات