رد شدن به محتوای اصلی

ظریف: توافق دو-صفحه‌ای ببر کاغذی‌ست، هرکسی می‌تواند بکُشدش



مذاکرات روز شنبه ۲۸ مارس / ۸ فروردین ایران و گروه ۱+۵ در لوزان در حالی به پایان رسید که مذاکره‌کنندگان بر سر متن ۲-۳ صفحه‌ای توافق به نتیجه نرسیدند. محمدجواد ظریف ابراز نگرانی کرده است که پیش‌نویس تفاهم اگر به این کوتاهی باشد، ضمانت اجرایی نداشته باشد.

Iranian Foreign Minister Zarif talks with Head of the Iranian Atomic Energy Organization Salehi after an afternoon meeting with U.S. Secretary of State Kerry and U.S. officials at the Beau Rivage Palace Hotel in Lausanneدرست در ساعت‌های میانی مذاکرات وزرای خارجه ایران، آلمان، فرانسه و آمریکا، خبرگزاری «رویتزر» از نوشته شدن پیش‌نویس دو یا سه صفحه‌ای توافقنامه خبر داد. «پرس‌تی‌وی»، شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی، از قول یکی از نمایندگان ایرانی حاضر در لوزان وجود چنین متنی را تکذیب کرد.

پیش‌نویس دو صفحه‌ای توافق یا ببر کاغذی

ان کوری، خبرنگار «ان‌بی‌سی» که با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، صحبت کرده است می‌گوید ظریف در پایان جلسات شنبه گفته است که او نسبت به امضای توافق‌نامه «دو صفحه‌ای» به دلیل کوتاه بودن چنین متنی نگران است. این متن به نظر ظریف نمی‌تواند تمام جزئیات اجرایی و عملی توافق را لیست کند.
نقل قول کوری از ظریف در مورد متن پیش‌نویس به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد: «ترسم این است که سندی دو-صفحه‌ای به مانند ببری کاغذی باشد؛ هرکسی بتواند آن را بکُشد».

نظرات