فشار خرد کننده برابری طلبی زنان بر حکومت اسلامی




زنان

در گزارشی درباره مساله حجاب که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد دختران یک دبیرستان درباره حجاب نظرشان را می گویند. آنان معتقدند حجاب علیرغم آنچه مسولان می گویند اتفاقا عامل محدودیت است و از اینکه در خیابان و پارک ماموران بهشان تذکر می دهند شاکی هستند و معتقدند این مساله شخصی شان است و به کسی ربطی ندارد که آنها چی می پوشند و چطور رفتار می کنند و دیگران اگر ناراحت هستند نگاه نکنند.
چنین گزارشی از تلویزیون جمهوری اسلامی شاید اولین باری ست که پخش می شود. بدون شک چنین گزارشی نشلن دهنده فشار خرد کننده ایست که حاکمان اسلامی در ایران بر روی خود احساس می کنند. فشاری که جنبش آزادی زن بر انان وارد می کند برای برابری و برای آزادی.
از طرفی در آستانه روز جهانی زن گزارش اخیر سازمان آمار جهانی حکایت از رتبه ۱۳۷ از ۱۴۴ ایران در برابری جنسیتی دارد. این رتبه یعنی دسترسی زنان به منابع و امکانات موجود در جامعه در ایران بسیار پایین تر از مردان است و این مستقیما برمی گردد به سیاست گذاریهای حکومت در ممانعت از دسترسی زنان به امکانات و منابع. عملکرد جمهوری اسلامی در این زمنیه در جهت خلاف دنیای متمدن و در مسیر بقیه جریانات اسلامی مانند داعش و بوکو حرام و عربستان است یعنی بجای ایجاد امکانات برابر برای زنان و مردان قوانین محدود کننده دسترسی به تحصیل و اشتغال تصویب می کنند.
معاون امور زنان و خانواده دولت تدبیر و امید با اشاره به آمار فوق گفت «باید با برنامه ریزی صحیح، نرخ مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه را بالا ببریم.» خانم مولاوردی یا شوخی می کنند یا خودشان را به خریت زده اند! باید به ایشان گفت اتفاقا مشکل نابرابری جنسیتی در ایران از برنامه ریزیهای شماست. شما کافیست برنامه ریزی نکنید٬ قوانین ضد زن از خودتان صادر نکنید و بساط تان را جمع کنید  تا رتبه ایران در نابرابری جنسیتی بهبود پیدا کند.

نظرات