تدابیر امنیتی در محله‌های مسیحی‌نشین پاکستان تشدید شد



.
پلیس و نیروهای شبه‌نظامی پاکستان، در بزرگ‌ترین محله مسیحی‌نشین در لاهور پاکستان که شاهد ناآرامی‌هایی بوده، مستقر شده‌اند.

به گزارش «محبت نیوز» قرار است امروز مراسم خاکسپاری گروهی از مسیحیان پاکستان که در انفجاری در کلیسا کشته شدند، برگزار شود و نیروهای امنیتی به همین مناسبت تدابیر امنیتی را در محله‌های مسیحی نشین تشدید کرده‌اند.
به نقل از خبرگزاری بی بی سی، روز یکشنبه حداقل ۱۷ نفر به دنبال انفجار در نزدیکی دو کلیسا در منطقه مسیحی نشین یوحنا آباد کشته شدند. بیش از ۷۰ نفر هم در این انفجار زخمی شدند.
طالبان پاکستان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.
این پر تلفات‌ترین حمله به مسیحیان پاکستان طی یک سال گذشته به شمار می‌رفت.
پلیس پاکستان راه ارتباطی اصلی یوحنا آباد را مسدود کرده است.
روز دوشنبه جمعیت خشمگین در محله‌های مسیحی‌نشین به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.
در این نا‌آرامی‌ها، مردم خشمگین دو نفر را در محل انفجار کشتند اما تا کنون مشخص شده یک نفر از این کشته‌شدگان با این انفجار ارتباطی نداشته است.
خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید اعتراضات مسیحی‌ها و ناآرامی‌ در محله‌های مسیحی‌نشین لاهور نشان‌دهنده یاس و سرخوردگی و خشم اقلیت مسیحی پاکستان است که احساس می‌کنند دولت آنها را به حال خود رها کرده و حفاظتی از آنان به عمل نمی‌آورد.
مسیحیان دو درصد جمعیت ۱۸۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند. بیش از ۹۵ درصد جمعیت پاکستان مسلمان هستند.

نظرات