رئیس دفتر علی خامنه‌ای: حکومت باید مردم را به سوی بهشت براند



محمدی گلپایگانی رئیس دفتر علی خامنه ای امروز در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی انتظامی گفت: «حکومت اسلامی وظیفه‌اش این است که دست مردم را بگیرد و از جهنم نجات داده و آن‌ها را به بهشت براند.
Mhammad-Mohammadi-Golpaiegani-2او  او افزود: «حکومت اسلامی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و در این راستا نیروی انتظامی بر اساس ضوابط باید در پاک کردن جامعه اسلامی از خطاها عمل کند.»
رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در حالی بر این باور است که مردم را باید به اجبار به سوی بهشت برد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور خرداد سال جاری گفته بود: «بگذاریم مردم خود راه بهشت را انتخاب کنند، به زور شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.»
این سخنان با واکنش تند رسانه‌های محافظه‌کار، امام جمعه‌های تهران و مشهد و برخی مراجع دینی روبه‌رو شد.
صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز چند هفته پس از این سخنان حسن روحانی گفت: «کسانی که بحث بهشت اجباری را در جامعه مطرح می‌کنند و می‌گویند ما چکار داریم که مردم را اجباراً به بهشت ببریم، خلط بحث می‌کنند در حالی که این حرف صحیح است ولی وجه دیگری وجود دارد و آن این است که در مسئله تجاوز به حقوق دیگران و در ایجاد فساد برای دیگران، حکومت‌ها در جامعه وظیفه‌ای بر عهده دارند.»
به گفته رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی، «ارتقای فضای اسلامی که هدف حکومت‌های اسلامی است و فرهنگ فضای اسلامی باید روز به روز افزایش یابد که نیروی انتطامی در این زمینه می تواند نقش مؤثری داشته باشد.»
در این مراسم حسین اشتری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی ایران معرفی شد. پیشتر اسماعیل احمدی‌مقدم به مدت هفت سال فرمانده پلیس ایران بود. احمدی مقدم سه ماه پیش از آن‌که دوره مسئولیت‌اش در نیروی انتظامی به پایان برسد، از فرماندهی این نهاد کنار گذاشته شد.
با در نظر گرفتن پیشینه حسین اشتری در پلیس امنیت نیروی انتظامی گفته می‌شود که در دوره او سخت‌گیری‌های اجتماعی و برخورد با آن‌چه «بد پوششی» نامیده می‌شود، افزایش پیدا می‌کند.
ظاهراً سخنان محمدی گلپایگانی درباره «بهشت اجباری، ایجاد فرهنگ فضای اسلامی و پاک‌کردن جامعه از خطا» در پیوند با سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر پلیس در دوره حسین اشتری است.

نظرات