یک اقدام ساده در روز مسابقه فوتبال میان ایران و سوئد




بسیار مهم است که همه آنهایی که در داخل استادیوم به تماشای فوتبال می نشینند در حمایت از خواست زنان در ایران برای شرکت در استادیوم های ورزشی، هر کدام پلاکاردی را در حد یک صفحه A3 یا A4 تهیه کنند و روی آن به فارسی یا انگلیسی بنویسند: "ما خواستار لغو ممنوعیت ورود زنان به استادیوم های ورزشی در ایران هستیم."
این یک اقدام ساده است ولی اگر همین اقدام ساده به امر همه ما تبدیل شود برای میلیون ها زن در ایران که در طول حاکمیت جمهوری اسلامی از این ساده ترین و ابتدایی ترین حق محروم بوده اند، اقدامی بزرگ وشورانگیز خواهد بود. جلوگیری از ورود زنان به سالن ها و استادیومهای ورزشی در ایران تبعیض آشکار جنسیتی علیه نیمی از شهروندان در ایران است و لازم است از جانب همه ما مردم مترقی ایران با طرح همین ساده ترین خواسته، این موضوع به صورت بسیار برجسته و قابل توجه منعکس شود. خوب است که در همین یکی دو روز باقی مانده به شروع مسابقه و در روز مسابقه در داخل و بیرون ازاستادیوم اقدام کنیم و توجه فضای مجازی رسانه ها را به این امر مهم جلب نماییم.
مطمئنا خواست ورود زنان به تماشای فوتبال یکی ازخواسته ها و آرزوی تیم ملی فوتبال ایران است. فوتبال مردانه و تماشاچی مردانه نباید جایی در فرهنگ فوتبال داشته باشد که هنگام مسابقه در خارج از مرزهای ایران شاهد شرکت میلیون ها زن تماشاچی از سایر نقاط دنیا باشد ولی در زمینهای فوتبال تهران و شیراز و اصفهان و تبریز و سنندج و اهواز و رشت و سایر نقاط ایران تماشاچیان زن از حضور در استادیومها محروم باشند. به همین جهت از جانب فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی این امر مهم را به همه پناهندگان و مهاجرین و پناهجویان ایرانی توصیه می کنم.
به امید روزی پراز شادی و موفقیت برای مردم ایران و تیم فوتبال و خلاصی زنان از قید و بند و تبعیض و نابرابری و قوانین ضد زن
عبدالله اسدی: دبیر فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی
۲۹ مارس ۲۰۱۵

نظرات