مادر حسین رونقی ملکی: خدابخشی گفت عفو رهبر را قبول ندارم!



Zoleikha-Moosavi-saham-news
«سیدحسین رونقی ملکی»، فعال مدنی که در سال‌های گذشته بنا به اتهامات سیاسی در زندان بود، بار دیگر در روز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۳ با «حیله و فریب» دادسرا و دادگاه انقلاب به زندان اوین بازگردانده شد. این درحالی است که پیش تر به او گفته شده بود به علت آن‌که بیماری حاد کلیوی او «صعب العلاج» تشخیص داده شده، مشمول «عفو رهبری درعید فطر» قرار گرفته است. درفهرست طولانی مشمولین عفو عید فطر، بیماران صعب العلاج نیز از ادامه حبس معاف شده بودند.
حالا «زلیخا موسوی» مادر«سیدحسین رونقی ملکی» به «سحام» می‌گوید معاون دادستان(خدابخشی) به او گفته است که «من عفو رهبری را قبول ندارم و حسین را هر طور که شده به زندان باز می‌گردانم.»
مادر این زندانی سیاسی می‌گوید «سیدحسین رونقی ملکی» دست به اعتصاب غذا زده و از دارو و درمان در زندان محروم است. او می‌گوید «حسین در زندان از دست من می رود.»
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم‌های رفته بر وی و خانواده اش می‌گوید:« اگر حسین از دست برود، من هم مانند مادر ستار بهشتی هر کاری از دستم بر بیاید برای رسوا کردن ظالمان انجام خواهد داد و این برای حکومت هزینه بسیاری خواهد داشت.»
خانم «موسوی» به «سحام» گفته است که «حسین بدون اطلاع من دست به اعتصاب غذا زده است، چون من می‌دانم اعتصاب غذا او را خواهد کشت و برای وی ضررهای جسمی بسیاری خواهد داشت. برای جلوگیری او از اعتصاب غذا گفته بودم که اگر داخل زندان اعتصاب غذا کنی، من بیرون از زندان پا به پای تو اعتصاب غذا خواهم کرد.» با این حال حسین رونقی در تماسی که با مادرش از بند ۸ زندان اوین داشته است گفته که «رفتار ماموران درون زندان با من اصلا خوب نیست و آن‌ها قصد دارند مرا در زندان بکشند.»
مادر حسین رونقی ملکی ضمن تشکر از سازمان‌ها و فعالان حقوق بشر برای کمک به فرزند خویش اعلام کرده که از تمام سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد برای نجات جان فرزندش به او کمک کنند.
«سیدحسین رونقی ملکی» در نامه ای که روز۱۷ اسفندماه ۱۳۹۳ از زندان اوین برای رهبر جمهوری اسلامی نوشت از وی خواست «همان‌گونه که درقضیه بازداشتگاه کهریزک ورود کردید، دستور دهید شرایط تاسف‌بار و غیرانسانی بند ۸ زندان اوین بررسی و به آن رسیدگی شود و با حضور بازرسانی بی‌طرف به نمایندگی از دولت، مجلس و قوه قضاییه در مورد حقایق تلخ و شرایط ناگوار این بند تحقیق شود تا بیش از این شاهد سقوط شأن و جایگاه انسان‌ها نباشیم و دراین شرایط است که غذا خوردن را بر خود حرام کرده ام تا شان وکرامت خود را حفظ کنم و امیدوارم که هرچه زودتر شاهد تفکیک زندانیان سیاسی و بهبود شرایط آنها باشیم.»

نظرات