اخراج بخاطر حجاب



من یک معلم هستم این هم سند اخراجم به خاطر حجاب
سلام من منیژه محمدزاده معلم زبان وادبیات فارسی مدارس بندرعباس بودم.
آموخته بودم که نه بگویم .وباگفتن نه ازحریم خصوصی خوددفاع کنم.اما قانون حجاب اجباری ، تجاوزبه حریم خصوصی رارسمیت قانونی بخشید.
قانون متجاوزشد ومن محکوم به رعایت حجاب اجباری واخراج دائمی ازخدمات دولتی وحدود ده سال ممنوع الخروجی کامل که عملا به اجرادرآمد.
من محکوم ؛ برای مقاومت دربرابراین رفتارضدحقوق بشری، ازآزادیهای یواشکی استفاده کردم .درتمام مدت سی واندی سال حکومت جمهوری اسلامی ایران.
ازقانون غیرقانونی رعایت حجاب اسلامی که توسط یک دیدگاه بنیادگرای اسلامی باتایید خمینی به مردم ایران تحمیل شده بود.همه رنج بردند و می برند .به ویژه زنان تحصیل کرده ی ایرانی.
حجاب اجباری اول حکم اخراج بود برای آنانکه "نه"گفته بودندبه قانون حجاب اجباری.
بعدزندانی دهان بازکرده شد درخیابان برای همه ی زنان ،واکنون اسلحه ایست،دردست جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب مردمان.
حکم اخراج راگرفتیم وامروزقدیمی شده اما"نه"به حجاب اجباری هرروزجوانتروقوی ترمی شود.
محکومین به حجاب اجباری باآزادیهای یواشکی دهان زندان خیابان رارنگ زدند به گردنش شال آویختند وباجیغ وفریاد دیوارزندان خیابان رابه لرزه درآوردند.

امروزوقت آن رسیده که سلاح حجاب راازجمهوری اسلامی بگیرند.ومستلزم آن ؛ لغوقانون حجاب اجباری ست ومحترم شمردن حریم خصوصی مردم برای تحقق آزادی ،آزادی معنای حقیقی نمی یابد تازمانی که نیمی ازجمعیت ازبدیهی ترین حق خودمحروم باشند.ا
روزگارزن ایرانی باروزهای غمگین ،روزهای بدون رنگ ،روزهای بدون آرایش وروزهای بدون گوشواره گذشت.بابهره گیری آزادی یواشکی امروززن ایرانی رنگی می پوشد،گوشواره می آویزد.اماامنیت نخواهدداشت تاقانون حجاب تغییرنکند.بایدچاره ای اندیشد.ا
یک پیشنهاد:ا
ادامه حرکت مدنی آزادیهای یواشکی ودیگرحرکت های مدنی زنان رامی توان اینگونه تصویرکرد؛تهیه لایحه ای ازطرف زنان به مجلس آینده برای تغییرقانون حجاب اجباری،حتی اگرپاسخمان ازطرف مجلس نه باشد،پرونده متجاوزین به حقوقمان قطورترخواهدشدواشخاصی مسئولیت این حمایت ازقانون غیرقانونی را بردوش خواهند گرفت .واین خودموفقیتی برای ما خواهد شد.وتازمانیکه قانون تغییرنکرده بایداینکارراتکرارکرد.ا
به انانی که دم ازسکوت بنا به مصلحت می زنندوسکوت رانشانه ی تحمل می دانندبایدگفت:ا
درگرما .وسرما لباست ازتن بدرمی کنی یامی پوشی به همین سادکی ،باقانون حجاب اجباری این به همین سادگی ازمن ربوده اند.ا
تحمل چارقدی برسرمازنهاست که سی سال است فریادمی زنندقانون قانون . وهرچارقدزن ایرانی فریادی است برای مجری شدن قانون.ا
آن صدابودکه درسکوت شکسته شد.وتوی طرفدار"تئوری سکوت به معنای تحمل"صدارانشنیده گرفتی.تحمل فریاد است نه سکوت. شکستن سکوت همیشه صدادارد بشنو! آزادی های یواشکی تحمل ادامه دارزن ایرانی است .سکوت شکسته ای است که حرفی برای گفتن دارد.وصدایی شنیدنی است وتا به اجرادرآمدن قانون قانونی تحمل صدایش را طلبکاراست. نه شکستن صدایش درسکوت

 

نظرات