فرمانده سپاه پاسداران ایران: صهیونیست‌ها منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند




سایت دفتر رهبر ایران عکس او را در کنار جهاد مغنیه، از کشته شدگان حمله اخیر منتشر کرده است
سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است که این نیرو به حمایت خود از "مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه" ادامه خواهد داد و تا "حذف کامل" اسرائیل از پا نخواهد نشست.
آقای جعفری امروز سه شنبه ۳۰ دی (۲۰ ژانویه) در پیامی به مناسبت کشته شدن سرتیپ محمدعلی الله‌دادی در حمله ای در سوریه، نوشت: "صهیونیست ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند. آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند".

روز یکشنبه در حمله ای که به اسرائیل نسبت داده شد، شش عضو حزب الله لبنان از جمله جهاد مغنیه، پسر عماد مغنیه (از فرماندهان سرشناس حزب الله که در سال ۲۰۰۸ در اثر انفجار بمب در سوریه کشته شد) و محمد عیسی، فرمانده عملیات حزب الله در سوریه و عراق به همراه سرتیپ محمدعلی الله‌دادی، از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در منطقه جولان در سوریه کشته شدند.

در این حال سایت روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی اسرائیل که خواسته نامش فاش نشود، نوشت که فرمانده ایرانی سپاه هدف حمله نبوده است.

او گفته است که اسرائیل تصور می کرده که عده ای چریک رده پایین را هدف قرار می دهد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که این حمله توسط هلیکوپتر اسرائیل انجام شده، اما مشاهده دو هواپیمای بدون سرنشین توسط صلحبانان سازمان ملل این احتمال را مطرح کرده است که هواپیماهای بدون سرنشین عامل حمله بوده اند.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل گفته است که ناظران این سازمان روز یکشنبه دو هواپیمای بدون سرنشین را دیدند که از اسرائیل وارد حریم هوایی سوریه شده بودند. حدود یک ساعت بعد دودی مشاهده شده که احتمالا ناشی از انفجار بوده است، سپس هواپیماها در حال بازگشت دیده شدند.

آقای حق گفت که عبور هواپیماهای بدون سرنشین از خط آتش بس، نقض توافق سال ۱۹۷۴ میان اسرائیل و سوریه تلقی می شود.

در پی حمله روز یکشنبه، حزب الله هم در مورد احتمال حملات تلافی جویانه علیه اسرائیل هشدار داد.

به گفته منابع دفاعی اسرائیل، این کشور برای مقابله با احتمال چنین حملاتی در حالت آماده باش به سر می برد.

ارتش اسرائیل سیستم دفاع ضد موشکی خود را در شمال، در نزدیکی مرز با سوریه و لبنان، به حالت آماده باش درآورده و فعالیت های دیده بانی خود را گسترش داده است.

منابع اسرائیلی که خواسته اند نامشان فاش نشود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که کابینه امنیتی اسرائیل قرار است به زودی برای بررسی احتمال بالا گرفتن تنش تشکیل جلسه دهد.

نظرات