فرمانده سپاه: مسلمان شدن اوباما شرط رابطه با آمریکا است


فرمانده سپاه شیراز می‌گوید که شرط از سر گیری روابط میان ایران و آمریکا، مسلمان شدن رئیس جمهوری ایالات متحده و تقلید او از آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش «محبت نيوز»، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور در مراسم یادواره شهدای شهرستان کازرون، گفت: «تنها در دو صورت دشمنی ما و آمریکا به پایان می‌رسد، نخستین شرط، مسلمان و مقلد مقام معظم رهبری شدن رئیس جمهور آمریکا و سران اروپا و راه دوم دست‌ برداشتن ایران از اسلام و انقلاب اسلامی است.»
وی با بیان اینکه مسلمان شدن سران اروپا و آمریکا میسر نمی‌شود، تصریح کرد: «اگر آنان مسلمان نمی‌شوند، ما هم دست از اسلام و انقلاب بر نمی‌داریم، اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در ذهنشان این است که ما روزی با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار و صلح می‌کنیم؟»
.
به نقل از العربيه فارسي، آمریکا روابط خود را با جمهوری اسلامی اندکی پس از پیروزی انقلاب این کشور قطع کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شماری از دانشجویان، سفارت آمریکا در تهران تصرف کرده و دیپلمات‌های حاضر در آن را به گروگان گرفتند.
اخیرن و پس از دیدارهای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوري اسلامي و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای تهران با شش قدرت جهان، به نظر می‌رسد یخ روابط میان تهران و واشینگتن شکسته است. البته دو طرف تاکید می‌کنند که این مذاکرات تنها درباره مسائل هسته‌ای است و درباره از سر گیری روابط سخنی رد و بدل نمی‌شود.
هنگام حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامي در نیویورک برای شرکت در مجمع عموی سازمان ملل متحد، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با او تلفنی گفت‌و‌گو کرد.
همه این شرایط باعث شده گمانه زنی‌هایی درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک میان جمهوري اسلامي و آمریکا مطرح شود.
البته در سال‌های پیش دیپلمات‌هایی از دو طرف در عراق برای بحث بر سر اوضاع این کشور، گفت‌و‌گوهایی با حضور مسئولان عراقی انجام داده بودند

نظرات