از زندانيان سياسي زندان اروميه حمايت كنيد




٢۹ زندانى سياسى در زندان مركزى اروميه از روز پنجشنبه ٢۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زنده اند. اين زندانيان كه در بند ١٢ زندان نگهداري ميشوند جهت احقاق مطالباتشان از جمله توقف برخورد هاى غير انسانى مامورين زندان, دستيابى به دارو و درمان ,نگهدارى شدن در بند مختص به زندانيان سياسي , توقف فشار بر خانواده ها دست به اعتصاب زده اند. جنايتكاران  رژيم نه تنها وقعى به اعتصاب غذا نگذاشته اند بلكه با باتوم و شوك برقى به بند ١٢ حمله كرده زندانيان را تهديد كرده كه در صورت ادامه اعتصاب آنها را تبعيد كرده و احكام اعدام اين زندانيان را اجرا خواهند كرد. لازم به ذكر است كه تعدادي از اين زندانيان حكم اعدام دارند.

 در حاليكه  رژيم با تهديد و ارعاب و قطع تماسهاي تلفنى   سعى در  توقف اعتراض اين زندانيان داشته و ميخواهد مانع خبر رسانى شود زندانیان سیاسی رجایی‌شهر، زاهدان، سنندج و زندان‌های جنوب  و زندانیان بند زنان زندان ارومیه از زندانيان اعتصابى زندان اروميه حمايت كرده اند و خبر اين اعتصاب در رسانه ها پخش شده است.

علاوه بر ضرب و شتم و توهين, قتل خاموش زندانيان از طريق محروميت آنها از دارو و درمان و تبعيد اين زندانيان از حربه هاى هميشگى رژيم بوده است.  در مقابل, زندانيان سياسي نه تنها خاموش نمانده بلكه مرتبا دست به اعتراض زده اند و مبارزه خود را در داخل زندان  نيز به روش هاى مختلف ادامه داده اند. از نظر ما اعتصاب غذا روش مبارزه موثرى نبوده و نيست و وضعيت جسمي زندانيان  را با خطرات بيشترى روبرو ميكند اما بايد به اين نكته توجه داشت كه رژيم اسلامى زندانيان را به شدت تحت فشار قرار ميدهد به طوريكه بسياري از زندانيان راهى به جز مايه گذاشتن از جانشان نديده و عليرغم عوارض اعتصاب غذا مجبور ميشوند  دست به اعتصاب بزنند.

پيام اعتصاب غذاى زندانيان سياسى بند ١٢ زندان اروميه  به مردم اينست كه بايد مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي و فشار به رژيم را هر چه وسيعتر كرد و قدمهاى بزرگتر و موثرترى برداشت.  اگر فعاليت براى آزادى زندانيان وسيع و موثر باشد, اگر دنيا را عليه جنايتكاران حاكم بر ايران و عليه شكنجه و زندان و اعدام بسيج كنيم, زندانى نيازى نميبيند جانش را در معرض خطر بيشترى قرار داده  و دست به اعتصاب غذا بزند. 

با تجمع در مقابل زندانها در ايران و   مقابل سفارتخانه ها و مراكز عمومى در كشورهاى مختلف, با ارسال نامه به سازمانهاى جهانى وضعيت اين زندانيان را مطرح كرده و از آنها دفاع كنيم. بايد وضعيت اين زندانيان و رنجشان در تمام رسانه ها مطرح شود و دنيا بداند چه فاجعه هايى در زندانهاى ايران رخ ميدهد.  نبايد گذاشت دولتها  و سازمانهاى جهانى با مماشات با رژيم جنايتكار  چشمانشان را  بر رنج و درد و شكنجه زندانيان سياسى ببندند و صرفا به صدور يك نامه چند خطي اكتفا كنند. در عين حال بايد از اين زندانيان خواست اعتصاب غذايشان را بشكنند چرا كه هر روزى كه سپرى ميگردد زندگى زندانيان اعتصابى هر چه بيشتر به خطر ميافتد. تلاش براي آزادى زندانيان بايد امر روزمره تك تك  ما انسانهاي آزاديخواه باشد. اين زندانيان  و خانواده هايشان شايسته بيشترين و وسيعترين حمايتها هستند.

براى اطلاعات بيشتر در رابطه با وضعيت ٢۹ نفر زنداني اعتصابى لطفا به مصاحبه زير مراجعه نماييد.

شيوا محبوبى
سخنگوى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي
هفتم دسامبر ٢٠١٤ برابر با شانزدهم آذر ١٣۹٣





نظرات