مادر سعید عابدینی، کشيش زندانی بدلیل امنیتی از ایران خارج شد

 

.
مادر سعید عابدینی کشیش امرکایی ایرانی تبار که قصد ترک ایران را بدون خداحافظی از پسرش نداشته اما به دلایل امنیتی وادار به این کار شده است !
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، نغمه شریعت پناهی همسر کشیش زندانی و نوکیش مسیحی "سعید عابدینی" روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۳ به خبرگزاری فاکس نیوز آمریکا گفت، که مادر همسرش بدلیل مسائل امنیتی از ایران خارج شده است و اکنون در نقطه امنی در خارج کشور به سر می برد.
نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، روز سه شنبه در گفت و گو با وب سایت شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از نزدیکان مادر سعید گفته که خانم عابدینی با کمک آنان به دلیل فشارهای ماموران توانسته از ایران خارج شود و در کشوری امن در انتظار گذراندن مراحل اقامتی خود برای آمریکاست.
او تاکید کرده است که مادر سعید عابدینی اکنون منتظر طی مراحل قانونی دریافت مجوز ورود به خاک ایالات متحده آمریکا برای پیوستن به عروس و دو نوه اش (فرزندان کشیش زندانی) می باشد و در سلامت به سر می برد.
نغمه عابدینی در مصاحبه اخیر خود گفته که مادر همسرش قصد ترک ایران را بدون خداحافظی از پسرش نداشته اما به دلایل امنیتی و در شرایط اضطراری تصمیم گرفته قبل از آنکه به او حمله دیگری شود خودش را برهاند.
همسر سعید عابدینی، کشیشی که اکنون در زندان رجائی شهر کرج دوران محکومیت 8 ساله خود را می گذراند، ادعا کرده که در ماه های اخیر فشارها بر مادر این زندانی عقیدتی در ایران بیشتر شده است و او بیم آن را داشته که بازداشت شود. به نظر می رسید که مقامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی از خبر رسانی مادر سعید پس از هربار ملاقات با فرزندش به شدت شاکی بوده اند.خانم نغمه عابدینی نیز که ساکن آمریکاست تا کنون از رفتن به ایران و دیدار با همسرش به دلیل ترس از بازدداشت خودداری کرده است.
پیشتر خبرهایی توسط نزدیکان خانواده این نوکیش مسیحی ایرانی – آمریکائی از ضرب و شتم مادر سعید عابدینی پس از آخرین دیدار با فرزندش در بیمارستانی در تهران منتشر شده بود. آنها گفتند که کشیش سعید عابدینی در ملاقات هفتگی با مادرش در زندان رجایی شهر گفته بود که از ترس جانش برای هواخوری و ورزش از سلول خود خارج نمی‌شود.
سعید عابدینی مهرماه دو سال قبل (1391) در حالی که به گفته همسرش «برای دیدار خانواده خود و تأسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود، در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدریش بازداشت شد. روز چهارشنبه 29 آبان ماه (19 دسامبر2012 ) این خبر را فاکس نیوز شبکه خبری معتبر آمریکا برای اولین بار اعلام کرد و با همسر عابدینی مصاحبه نمود. او در این مصاحبه رسمن بازداشت همسرش را تائید کرد.
از سوی دادگاه انقلاب اسلامی "تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم" اتهاماتی بود که علیه سعید عابدینی مطرح شد.
وکیل عابدینی یکشنبه 8 بهمن 1391 (27 ژانویه 2013) به شعبه 26 دادگاه انقلاب احضار شد و حکم هشت سال زندان موکلش به او ابلاغ گردید. او درخواست تجدید نظر داد و عاقبت وکیل مدافع سعید عابدینی روز دوشنبه 4 شهریور 1392 (26 اوت 2013) اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر حکم بدوی هشت سال حبس تعزیری برای موکلش را مورد تائید قرار داده است. او در سال گذشته از بند 392 زندان اوین به زندان رجائی شهر منتقل شد و اکنون در بند 4 سالن 12 آن زندان به سر می برد.
جان کری وزیر امورخارجه آمریکا چند بار خواستار آزادی سعید عابدینی و بقیه شهروندان ایرانی – آمریکائی بازداشتی در جمهوری اسلامی شده است. سال گذشته نیز طی یک سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، از مقام‌های ایران خواست تا سعید عابدینی را آزاد کنند. پارلمان اروپا نیز سال قبل خواستار آزادی عابدینی شد و در عین حال سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی نیز تا کنون بارها این خواسته را مطرح کرده‌اند.

نظرات