زندانی سیاسی کُرد در یک قدمی اجرای حکم اعدام



خانواده مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام می گویند که حکم اعدام این زندانی سیاسی قطعی است و هر لحظه ممکن است به اجرا در بیاید.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، خانواده این زندانی سیاسی محکوم به اعدام با اظهار نگرانی از امکان اجرای حکم، از بی‌ثمر بودن پیگیری‌های خود خبر می‌دهند. برادر مصطفی سلیمی در گفتگوی تلفنی با کمپین خطاب به مقامات قضایی، نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و فعالان اجتماعی،خواستار برخوردی منصفانه با پرونده‌ی برادرش شد. در عین حال می گوید، با توجه به تکمیل کلیه مراحل قانونی در روند پرونده، «حکم اعدام به قوت خود باقی است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد».
مصطفی سلیمی، متاهل و ساکن یکی از روستاهای اطراف شهر سقز در مورخ ۱۶ فروردین ۱٣٨۲، در شهر نهاوند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بعد از انتقال به بازداشتگاه آگاهی شهر سقز و پس ازتحمل شکنجه های جسمی و روانی و تفهیم اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب "دموکرات" از سوی قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر سقز به ریاست قاضی گودینی به اعدام محکوم شد.
توفیق سلیمی برادر مصطفی سلیمی از بی‌فایده بودن پیگیری‌های مداوم‌اش به نهادهای مختلف خبر داد. وی با اشاره به اینکه برادرش بی گناه به اتهامی ساختگی محکوم به اعدام شده است، گفت که بارها برادرش در زندان تهدید به اعدام شده و هر جا مراجعه می کنم ، می گویند حکمش تایید شده و باید در دیوان عالی کشور پرونده دوباره پیگیری شود.
حکم اجرای اعدام این زندانی سیاسی در تاریخ ۱٨ فروردین ۱٣۹٣، به مسئولان قضایی در کردستان ابلاغ شده است.
همچنین تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد. او مدتی را در زندان رجایی شهر کرج، در تبعید سپری کرد. این شهروند کُرد سقزی یک فرزند دارد و هم اکنون با توجه به تایید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، با اجرای قریب الوقوع حکم اعدام در زندان مرکزی سقز به سر می برد.
مصطفی سلیمی هم اکنون در زندان شهر سقز بسر میبرد و به دلیل قطعیت حکم و ناکام ماندن تلاشها برای لغو این حکم در طول سالهای گذشته هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدام وی وجود دارد.


نظرات