حذف چادر به عنوان یک حجاب برتر؛ اولین حربه دشمن برای رواج بی حجابی



امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیان‌اینکه حجاب درکشور ما به لبه پرتگاه رسیده است، حذف‌چادر به عنوان یک حجاب برتر را اولین حربه دشمن برای رواج بی‌حجابی درکشور دانست و گفت: دشمنان درگام اول با برداشتن چادر و سپس آرام آرام با تغییر
رنگ و شیوه مانتوها حجاب و پوشش اسلامی را درجامعه ما بی ارزش کرده است.
به گزارش خبرگزاری ها، سیدابوالحسن فاطمی درخطبه‌های نمازعیدقربان(۱۳ مهرماه) با تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، با اشاره به‌آیه۵۹ سوره احزاب که می‌فرماید:«ای پیامبر به زنان و دخترانت و به‌زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خدا آمرزنده مهربان است»، حجاب وعفت را یکی از نیازهای اساسی و ضروری برای حفظ شان و جایگاه زن درجامعه دانست.
وی با اشاره به پیشرفت و تحولات گسترده علمی، صنعتی، فناوری و تکنولوژی درجهان‌امروز، اظهارکرد: سبک‌زندگی و معیشت‌امروزجامعه بشری به شکل محسوسی دچارتغییر و دگرگونی شده و پیشرفت و تکنولوژی جزء جدا نشدنی زندگی امروزبشر محسوب می‌شود، اما خطرات و آسیب‌های فراوانی نیز دنیای امروز را تهدید می‌کند.
بی‌حجابی جهان را به تباهی خواهد کشاند
فاطمی رواج بی‌حجابی را بزرگ‌ترین خطر وعقب ماندگی درجهان دانست و تصریح کرد: اگرچه دنیای امروزی دراوج پیشرفت وامکانات قرار دارد، اما همین اتفاق نامبارک برداشتن حجاب، جامعه بشری غرب، شرق و خاورمیانه و حتی ملت های اسلامی را به تباهی خواهد کشاند.
وی با بیان اینکه در سده‌های اخیر حجاب دربین ملت‌ها از جایگاه و ارزش بسیار والایی برخوردار بود، تصورات غلط و نامطلوب را یکی ازعوامل مهم کنار زدن و برداشتن حجاب درجهان دانست.
امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه غرب حجاب را مانع پیشرفت و تکامل‌انسان‌ها می‌دانست، این تصورات مسموم و ناپاک را عامل‌اصلی کنار رفتن حجاب درجوامع‌غربی و سپس گسترش آن به کل جهان دانست.
تفکرات مسموم از عوامل برداشتن حجاب است
به گفته وی، غربی‌ها امروزی شدن، رسیدن به پیشرفت و کمال و جبران عقب ماندگی‌ها را درسایه برداشتن حجاب و عفت از سر زنان می‌دانستند و این فکر مسموم را نیز درکل جهان حاکم کردند.
وی از جامعه غربی به عنوان جلودار و پرچمدار رواج بی حجابی درجهان یادکرد و از کم رنگ شدن مسئله حجاب در ملل اسلام ابزار گلایه و نگرانی کرد و گفت: متاسفانه غربی‌ها نه تنها کشورهای غیرمسلمان بلکه مسلمانان و جوامع اسلامی را نیز تحت تایثر القائات شوم و بی پایه و اساس خود قرار داد و اکنون حجاب در جوامع اسلام رنگ باخته است.
فاطمی افزود: اگرچه نظام و انقلاب اسلامی درمقابل این نقشه و فتنه‌های شوم دشمنان ایستادگی کرده اما درحال حاضرحجاب درکشورما به لبه پرتگاه رسیده است.
حذف چادر به عنوان یک حجاب برتر؛ اولین حربه دشمن برای رواج بی حجابی
وی حذف چادر به عنوان یک حجاب برتر و کامل برای زنان را اولین حربه دشمن برای رواج بی حجابی درکشور دانست و تصریح کرد: دشمنان درگام اول با برداشتن چادر و سپس آرام آرام با تغییر رنگ، تزئینات و سبک و شیوه مانتوها حجاب و پوشش اسلامی را درجامعه ما کم رنگ و بی ارزش کرده است.
فاطمی با بیان‌اینکه با گذشت زمان و رواج فساد و فحشا درجامعه به جهانیان‌اثبات شد که حجاب نه‌تنها مانع پیشرفت‌نیست بلکه موجب‌ارتقاء و کمال‌بشریت‌است؛ رواج‌فساد، تباهی وبی بندوباری را هدف شوم حاکمان مستبد دانست

نظرات