هشدار رئیس قوه قضائیه ایران به رسانه‌ها و نمایندگان مجلس در مورد پرونده‌های فساد



صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، از رسانه‌هایی که به گفته او اسامی متهمان پرونده‌های فساد را منتشر و در مورد ابعاد این پرونده‌ها اغراق می‌کنند انتقاد کرد و گفت که دستور تعقیب قانونی آنها را داده است.
آقای لاریجانی امروز یکشنبه ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر) در تهران گفت: "عده ای در رسانه ها و حتی بعضی مسئولان راه افتاده اند و می گویند که فساد همه جا را گرفته است. این کار اشتباهی است. مهم این است که یک دستگاه حکومتی عزمش در مبارزه با فساد جزم باشد که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران این‌طور است."
او همچنین به نمایندگان مجلس که بر اساس وظیفه نمایندگی مسئول پیگیری پرونده های فساد هستند، هشدار داد که در پرونده های قضایی "ورود" نکنند.
به نظر می رسد که اشاره آقای لاریجانی، از جمله به برخی گزارش ها در مورد مطرح بودن نام چند وزیر دولت پیشین ایران در پرونده بابک زنجانی باشد.
او گفته است: "کار غیرمنصفانه ای است که پرونده هنوز در دادسرا مطرح است، ولی روزنامه های زنجیره ای می آیند و اسم فردی را مطرح می کنند، چند وزیر را هم اضافه می کنند و تیتر می زنند که 'رد پای چند وزیر در پرونده.'"
سایت خبری فردا حدود دو هفته پیش به گفتگو با سه تن از نمایندگان مجلس در مورد پرونده بابک زنجانی پرداخت و گزارشی را با عنوان " رد پای چند وزیر در پرونده بابک زنجانی" منتشر کرد.
آقای لاریجانی گفته است که به دادستان تهران دستور داده تا "متخلفان را در هر رتبه ای که باشند" احضار کند.
منصور حقیقت پور (عضو کمیسیون امنیت ملی)، امیر عباس سلطانی (عضو کمیسیون انرژی) و داود محمدی (عضو کمیسیون اصل نود مجلس) در گفت و گو با سایت فردا جزئیاتی را از پرونده اتهامات علیه آقای زنجانی مطرح کرده بودند.
آقای سلطانی به سایت فردا گفته بود که چهار وزیر دولت پیشین ایران در پرونده دخیل بوده اند.
آقای زنجانی متهم است که مبالغ هنگفتی از پول نفت خام صادراتی ایران را، که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برای فروش در اختیار او قرار گرفته بوده، به خزانه دولت باز نگردانده است.
او می گوید که برای کمک به دولت در دور زدن تحریم های بین المللی اقدام به فروش نفت کرده، اما اموال و دارایی اش در خارج از ایران مسدود شده و امکان باز گرداندن پول را به کشور نیافته است.

نظرات