آخرین وضعیت انتقال زندانیان نوکیش مسیحی و دگراندیش از اوین به زندان رجائی شهرکرج


در راستای پروژه امنیتی انحلال بند ۳۵۰ زندان اوین پس از آنکه تنی چند از زندانیان نوکیش مسیحی برخلاف قانون و با اجبار مسئولان به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافتند، این افراد پس از چند روز اقامت در بند قرنطینه زندان جدید، در بندهای مختلف زندان رجائی شهر کرج تقسیم شدند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، بر اساس گزارش منتشره ، ماموران زندان اوین صبح روز چهارشنبه 16 مهرماه به هفت تن از زندان عقیدتی از جمله دو زندانی نوکیش مسیحی و یک دگراندیش مذهبی غیر تثلیثی، خبر دادند که باید آماده شوند تا همان روز به زندان رجائی شهر کرج منتقل شوند.
این درحالی است که هیچکدام از این افراد از جمله سه زندانی که به اتهام "مسیحی بودن" در زندان بسر می برند هرگز در استان البرز که زندان رجائی شهر در آن قرار دارد ساکن نبوده اند. انتقال زندانیان به زندان رجایی شهر کرج برخلاف قانون و با اجبار مسئولان زندان بوده است.
منابع خبری اسامی این سه زندانی را ، نوکیش مسیحی ابراهیم فیروزی و رسول عبداللهی و همچنین علیرضا سیدیان از دگر اندیشان مذهبی (غیرتثلیثی) اعلام نمودند.
بر این اساس سایت خبری کلمه نزدیک به میرحسین موسوی  از نامزدهای معترض بهنتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ، مدعی شده که این اقدام در راستای پروژه امنیتی انحلال بند ۳۵۰ زندان اوین است که طی چند ماهه گذشته و پس از تهاجم خونین ۲۸ فروردین امسال آغاز شده است.
گزارشهای رسیده به "محبت نیوز»  حاکی از آن است که زندانیان انتقالی مذکور پس از چند روز اقامت در بند قرنطینه زندان جدید، در بندهای مختلف زندان رجائی شهر کرج تقسیم شدند. از جمله رسول عبداللهی و علیرضا سیدیان به بند یک سالن 2 منتقل شدند و ابراهیم فیروزی نیز در سالن شماره یک همین بند با دیگر زندانی نوکیش مسیحی "فرشید فتحی" هم بند خواهد بود.
بر اساس خبر منتشره از سوی " محبت نیوز"  فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه شنبه 28 مرداد ماه، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. تاکنون خبر و گزارشی کاملی از علت انتقال این زندانی مسیحی به زندان رجایی شهر کرج منتشر نشد.
پیش از این نیز در اوایل مرداد ماه سالجاری فعالان حقوق بشر در ایران خبر دادند که مسئولان ندامتگاه مرکزی کرج برای قطع ارتباط بین نوکیشان مسیحی زندانی در این زندان آنها را در سالنهای مختلف تقسیم کرده‌اند.
مطابق آخرین اخبار رسیده از منابع "محبت نیوز"، علیرضا سیدیان و رسول عبداللهی که به اتهام مسیحیت دوران محکومیت خود را در زندان سپری میکنند بهمراه 2 تن دیگر از زندانیان روز جمعه 18 مهرماه سالجاری نزد رییس زندان رفته و درخواست انتقالی و یا به بند دیگر کرده اند چون جا و مکان مناسبی برای خوابیدن ندارند و مجبورند در راهرو و روی زمین بخوابند.
در پی این درخواست رییس زندان به آنها گفته است بعید بنظر می رسد تا با درخواست آنان موافقت شود. ولی گفته است تا در این ارتباط با شخصی بنام  خدابخشی که گویا مسئول این کار می باشد صحبت خواهد کرد تا نظر او را نیز جویا شود. گفته شده چنانچه در صورت عدم موافقت، با درخواست آنها  این افراد دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
زندانیان متهم به فعالیتهای مسیحی در زندان گوهر دشت کرج
یادآور می شود که کشیش " فرشید فتحی" 35 ساله، در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد. او که در واقع تنها بخاطر ایمان به مسیحیت از روز یكشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ (۲۶ د سامبر ۲۰۱۰) دستگیر شده است، تا کنون نزدیک 4 سال است که در زندان به سر می برد.
"رسول عبداللهی"، از شهروندان نوکیش مسیحی است که به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ برای مسیحیت" به سه سال حبس محکوم شده است وی جهت سپری کردن مدت زمان حبس خود روز دوشنبه 11 آذرماه 1392برابر با دوم دسامبر 2013 به بند 350 زندان اوین منتقل گردید و نزدیک 10 ماه است که زندانی می باشد. وی پیش از این نیز در یورش ایام کریسمس در آستانه سال نو میلادی ( 26 دسامبر 2010) 5 دی ماه 1389، همانند کشیش فرشید فتحی توسط نیروهای اطلاعات و امنیتی در تهران بازداشت شده بود. اما پس از چند هفته آزاد شد.
"ابراهیم فیروزی" 29 ساله ساکن شهرستان رباط کریم می باشد. این نوکیش مسیحی برای نخستین بار کمتر از 4 سال قبل در تاریخ 21 دی ماه 1389 ( 11 ژانویه 2011) توسط مامورین امنیتی در شهرستان رباط کریم بازداشت شد که پس از انجام چندین مرحله بازجویی نامبرده به زندان قزالحصار كرج انتقال یافت و پس از ۱۵۴ روز به صورت مشروط از حبس آزاد شد.
 وی مجددن در روز پنجشنبه 17 اسفند ماه 1391 برابر با (7 مارچ 2013) در محل کارش (کرج) توسط چهار مامور امنیتی بازداشت شد و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید. این بار وی سرانجام پس از گذراندن 53 روز بازداشت در زندان اوین با سپردن سند ملکی به ارزش 30 میلیون تومان به طور موقت آزاد شد.این نوکیش فعال مسیحی در نهایت دادگاهی شد و  رای دادگاه انقلاب رباط کریم در تاریخ 22/4/1392 صادر گردید که به موجب ماده 500 قانون مجازات اسلامی، دادگاه وی را به تحمل یکسال حبس  و دوسال تبعید به شهرستان مرزی "سرباز" محکوم نمود.
ابراهیم فیروزی که در حال حاظر دوران محکومیت خود را می گذراند به خاطر بازداشت مجددش در کرج، در چهارم آبانماه سالجاری دادگاه جدیدی برای وی برگزار خواهد شد و منتظر حکم دادگاه باید بماند.
علیرضا سیدیان 34 ساله ، مسلمان زاده ای که هفت سال پیش دین اسلام را ترك كرده است وی از دگر اندیشان مذهبی و عضو گروه موسوم به " كلیسای ایران " یا غیر تثلیثی می باشد. او به اتهام غسل تعمید در تركیه و انتشار فیلم آن در اینترنت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. علیرضا در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده بود. اولین جلسه دادگاه این دگر اندیش مذهبی در تاریخ ۲۸ آبان ماه 1390 برگزار گردید.


از گروه دگر اندیشان مذهبی موسوم به "کلیسای ایران" یا غیر تثلیثی ها، سه تن دیگر به اسامی بهنام ایرانی، رضا ربانی (سیلاس) و علی رضا علی حق نژاد (ماتیاس) نیز در زندان گوهردشت کرج زندانی هستند. محاکمه این افراد از روز سه شنبه 8 مهرماه سال جاری (31 سپتامبر 2014) در دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان کرج برگزار شد.
.

نظرات