اعزام پنج هزار مبلغ مذهبی به مدرسه ها





.



در حالی که م.دیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعتراف می‌کند که جمهوری اسلامی پس از سه دهه و نیم تلاش برای نمازخوان کردن دانش‌آموزان تا کنون به نتایج خود دست نیافته است.مشاور وزیر آموزش و پرورش از اعزام بیش از ۵ هزار روحانی مبلغ به مدارس کشور خبر داد.
به گزارش « محبت نیوز» مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز گفته که با راه‌اندازی کمیته‌های هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به‌دنبال ارتقا کیفیت فعالیت‌های فرهنگی و دینی و همچنین گسترش آن‌ها در مدارس ایران هستیم.
به گزارش ایسنا، آقای ملکی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران همچنین گفته که این مشاوران مذهبی در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار نفر ساعت به دانش‌آموزان و اولیا مشاوره‌های مذهبی ارائه داده‌اند.
او از اعزام بیش از ۵ هزار روحانی مبلغ به مدارس کشور خبر داد و گفت که این مشاوران مذهبی در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار نفر ساعت به دانش‌آموزان و اولیا مشاوره‌های مذهبی ارائه داده‌اند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در توضیح بیشتر گفت که این تعداد روحانی روزانه بین سه تا چهار ساعت در مدارس مستقر بوده و به پرسش‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف احکام، مسائل شرعی، اخلاقی و تربیتی پاسخ می‌دهند.
 چندی پیش نیز مسئول آموزش یک موسسه قرآنی و فعال قرآن با تاکید براینکه معلمان قرآن در مدارس تخصص لازم برای تدریس این درس را ندارند؛ اظهار داشت:" زنگ قرآن در مدرسه بیشتر برای گذارندن وقت دانش‌آموز است. و در این ساعت هیچ انگیزه‌ای در دانش‌آموز ایجاد نمی‌شود تا بخواهد این مسیر را ادامه بدهند."
همچنین مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعتراف می‌کند که جمهوری اسلامی پس از سه دهه و نیم تلاش برای نمازخوان کردن دانش‌آموزان تا کنون به نتایج مورد نظر خود دست نیافته است.
بر اساس خبر منتشره به دنبال انتشار تفاهم‌نامه‌‌ی اداره آموزش‌ و پرورش و حوزه‌ی علمیه تهران که بر اساس آن مدارس دولتی پایتخت به "حوزه‌" وابسته می‌شود، گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران، با انتشار بیانیه‌ای، این تفاهم‌نامه را مغایر با وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در خصوص "اصلاح نظام آموزشی" کشور خواندند و خواستار لغو آن شدند.

نظرات