نامه محمد سیف‌زاده و حشمت الله طبرزدی در مورد محرومیت تحصیلی جمعی از هموطنان



 محمد سیف‌زاده و حشمت الله طبرزدی دو تن از زندانیان عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با ارسال نامه‌ای کوتاه به خارج زندان، نسبت به تداوم تضییع حقوق جمعی از شهروندان ایرانی و محرومیت آن‌ها از ادامه تحصیل در قالب «دانشجویان ستاره دار» و نیز «دانشجویان بهایی» واکنش نشان دادند، متن این نامه عینا در پی می‌آید:
منع حق تحصیل، اقدامی غیرحقوق بشری است
سال تحصیلی نو شروع شد، اما شوربختانه همچون سالهای گذشته گروهی از جوانان با استعداد این مرز و بوم که با تلاش‌های فراوان و به امید آینده‌ای بهتر، در کنکور و در مقاطع گوناگون تحصیلی موفق گردیدند بار دیگر از سوی حکومت، از تحصیل بازماندند. این جوانان و دانشجویان که گروهی از آنان به بهانه فعالیت‌های سیاسی و گروه دیگر به اتهام بهایی بودن و زیرعنوان جعلی «نقص پرونده» از ورودشان به دانشگاه پیشگری شد، از جوانان بسیار با استعداد هستند که خوشبختانه رتبه آموزشی برخی از آنان نیز اعلام گردید.
بدون تردید منع حق تحصیلی، برخلاف اصل ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل ۳۰ قانون اساسی موجود بوده و به این لحاظ اقدامی برخلاف حقوق بشر به حساب می‌آید که به شدت محکوم و مردود است و عاملین این اقدام، مستحق پیگرد قانونی به دلیل ارتکاب عمل مجرمانه می‌باشند. از دیگرسو شگفت انگیز است که درست یکسال پیش رییس دولت جدید در شعارهای انتخاباتی‌اش وعدهٔ برگرداندن اساتید اخراجی و دانشجویان ستاره دار را می‌داد اما اینک، برخلاف آن شعار‌ها عمل می‌شود، و این در حالی است که مطابق اصل ۱۱۳ قانون اساسی، موظف به اجرای صحیح قانون اساسی است. باید پاسخگو باشند و هیچ عذر و بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت، پذیرفته نیست و البته از سایر دانشجویان و دانشگاهیان انتظار می‌رود از حقوق این عزیزان دفاع نمایند.
زندان رجایی شهر کرج
محمد سیف‌زاده، حشمت الله طبرزدی

نظرات