پرچم داعش را آتش بزن



کمپین پرچم داعش را آتش بزن، به فراخوان سه جوان لبنانی در شهر بیروت به نشانه اعتراض به جنایات گروه تروریستی داعش براه افتاده است.
این جوانان در یک حرکت شجاعانه پرچمِ داعش را آتش زدند و علیرغم مخالفت وزیر دادگستری لبنان و صدور دستور دستگیری آنان، با انتشار ویدئوی این حرکت در فضای مجازی مردم دنیا را به این کار دعوت کردند.
ویدئوی این حرکت در عرض چند روز بیش از صد هزار بیننده داشته و جوانانی از سراسر دنیا اعم از ایران و افغانستان به این کمپین پیوسته اند.
کمپین پرچم داعش را آتش بزن٬ جوانب مهم و کلیدی در بر دارد.
از یک جنبه، اعتراض به جنایات ضد بشری گروه وحشی دولت خود ساخته اسلامی است و از جنبه دیگر، تاثیر آتش زدن مقدسات این گروه جانی، در شکستن فضای رعب و وحشتی است که داعش قصد دارد با انتشار عکسها و ویدئوهایی از جنایات خود ایجاد کند.
مقدساتی که داعش با آن جان انسانها را میگیرد.
گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویر دلخراش٬ قصد دارد دنیا را در دلهره فرو ببرد و روحیه مقاومت و اعتراضی مردم را بکشد.
ماه گذشته نیز علیا ماجده المهدی و یکی از اعضا سازمان فمن روی پرچم داعش در اعتراض به داعش و جنایاتش اعتراض عریان کردند و در پیام شجاعانه ای به مردم گفتند “از داعش نترسید، در مقابل آنها مقاومت کنید!”
آتش زدن مقدسات این گروه و به چالش کشیدن اصل و بنای چنین تفکرات و اعمال سراسر خشونت آمیزی در قرن بیست و یکم، نه تنها مخالفت با داعش، بلکه تیر بزرگی به قلب اسلام سیاسی است.*
9-atash-2 (600 x 391)

نظرات