ندای ما، قلب تپنده انقلابی انسانی



پنج سال پیش در ۳۰خرداد سال ۸۸ قلب تپنده انقلاب، صدا و امید یک جامعه تشنه آزادی و رفاه به گلوله بسته شد و در خون غلتید. ندا آقا سلطان چهره و کاراکتر واقعی انقلاب ۸۸بود. ندا جانباخت اما تصویر ندا، همچنان بر ذهن و عمل جامعه حک شده است. ندا را می شود در همه اعتراضات انسانی، مدرن و امروزی در جامعه ایران بازشناخت. ندا را می شود در همه رویدادها و جدال سیاسی مردم علیه حکومت اسلامی دید. در حرکت بنیان کن زنان برای لگدمال کردن حجاب اسلامی، در فشار سنگین زنان برای ورود به ورزشگاه ها، در شور و سرزندگی جوانان برای یک زندگی شاد و در موسیقی اعتراضی و در جشن و پایکوبی های خیابانی می شود تپش قلب ندای انقلاب ما را دید.
در سال ۸۸شعاری فورا بر سر زبانها افتاد و توده گیر شد. “ندای ما نمرده، حکومت است که مرده” هر چند ندا آقا سلطان جانباخت و قلب جوان و پر خروشش با شلیک مستقیم جنایتکاران حکومت اسلامی باز ایستاد، اما ندا تا ابد سمبل و چهره مبارزه با ارتجاع و تباهی خواهد ماند. ندای ما نمرده اما براستی این حکومت است که در آستانه مرگ است.
ندا در میان ما نیست اما آرمان و امید و خواستهای بسیار عمیق و انسانی او و میلونها میلیون از جوانان و مردم ایران، تا سرنگونی حکومت اسلامی و ایجاد یک جامعه انسانی با ما خواهد بود.*

نظرات