صدها نفر از پرستاران تهران دست به تجمع اعتراضی زدند




طبق گزارشی که به حزب رسیده است، امروز اول تیرماه بیش از ۳۰۰ نفر از پرستاران بیمارستان امام خمینی دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان افزایش دستمزد و برخی دیگر از خواست های خود شدند. این تجمع به مدت دو ساعت از ۸ تا ۱۰ صبح امروز در محوطه بیمارستان برگزار شد و سه نفر از پرستاران موقع متفرق شدن دستگیر شدند.

پرستاران از تاریخ ١٨ خرداد تا ٦ تیر را روزهای اعتراض اعلام کرده بودند تا با دستبندهای نارنجی اعتراض خود را به سطح پایین دستمزدهای خود نشان دهند. این اعتراض از سوی "خانه پرستار" فراخوان داده شده بود. اخیرا ۳۰۰ درصد به تعرفه پزشکی پزشکان اضافه شده است و پرستاران نیز خواهان افزایش ۳۰۰ درصد به تعرفه پرستاری هستند. کمبود پرستار در بیمارستان ها باعث فشار کار شدید روی پرستاران و از طرف دیگر پائین بودن استاندارد بهداشتی است. پرستاران میخواهند به این وضعیت خاتمه داده شود، پرستاران بیشتری استخدام شوند و حقوق آنها نیز افزایش یابد. بنا به این گزارش روز ۲۸ خردادماه هیات تخلفات دانشگاه علوم پزشکی، حکم بازنشستگی پیش از موعد شریفی مقدم، دبیر خانه پرستار را تحت این عنوان که دست به تحریک پرستاران زده و آنها را به اعتراض فراخوانده است  به تجمع غیرقانونی به او ابلاغ کرد. این نیز یک موضوع اعتراض پرستاران است.

حزب کمونیست کارگری دستگیری پرستاران معترض را شدیدا محکوم میکند و از اعتراض پرستاران و خواست های آنها از جمله افزایش چند برابر دستمزد برای تامین یک زندگی انسانی و استخدام تعداد بیشتری پرستار و بالا بردن استانداردهای بیمارستان ها و خدمات به بیماران قاطعانه حمایت میکند و پرستاران و سایر پرسنل بیمارستان ها در سراسر کشور را به پیوستن به این اعتراض فرامیخواند. پرستاران دستگیر شده باید فورا آزاد شوند. حزب مردم تهران و همه مردم در سراسر کشور را فرامیخواند که به هر شکل میتوانند از خواست های پرستاران دفاع کنند.


۱ تیرماه ۱۳۹۳ ، ۲۲ ژوئن ۲۰۱۴
.

نظرات