بازداشت یک فعال سیاسی در سقز

 


یک شهروند سقزی توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد.
بنا بر گزارش رسیده روز دوشنبه 12 خردادماه 93 نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل یکی از فعالان سیاسی به نام ''فریار صالحی'' در سقز، پس از بازرسی کامل خانه، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.
یکی از اعضای خانواده صالحی ضمن تایید این خبر گفت: ''همسایه ها به ما اطلاع دادند که 'فریار' توسط سه تن از نیروهای امنیتی در منزل خودش بازداشت و منتقل شده است''.
این عضو خانواده صالحی همچنین افزود: ''با وجود مراجعه های مکرر ما به نهادهای امنیتی و انتظامی تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت پسرمان نداریم''.
لازم به ذکر است این فعال سیاسی کرد پیشتر نیز در تیرماه سال 91 به مدت سه هفته توسط اداره اطلاعات شهرستان سقز بازداشت و سپس با سپردن قرار وثیقه آزاد شده بود.
اتهام قبلی صالحی عضویت در جمعیت های معارض کشور بوده که در نهایت مهرماه 91 توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی شایق به دوسال حبس تعزیری محکوم میگردد ولی دادگاه ''با عنایت به وضعیت نامبرده نداشتن سابقه محکومیت کیفری و عیالوار بودن با اختیار حاصل از ماده 25 از قانون مجازات اسلامی اجرای مجازات حبس نامرده را به مدت دو سال تعلیق می نماید''.
یادآور می گردد تا لحظه تنظیم این خبر، اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری این فعال سیاسی و دلیل یا دلایل احتمالی بازداشت وی در دست نیست.

نظرات