جمهوری اسلامی نه با آمریكا دوام می آورد و نه بدون آمریكا، مردم در كمین اش نشسته اند!



كیوان جاوید:
غمزه شتری نزدیكی با آمریكا
چند روز پیش رسما و كتبا اعلام شد دیپلمات های ارشد آمریکا با مقامات جمهوری اسلامی ملاقات می کنند.
هربار كه این خبر رسانه ای می شود یك بار دیگر گوش ها تیز می گردد. دیدار بین نمایندگان دولت آمریكا و حكومت اسلامی؟ مگر ممكن است؟ سئوال این است چرا حتی شایعه چنین دیداری اینچنین مورد توجه قرار می گیرد و خصوصا صفوف حكومت اسلامی را به شدت متلاطم می كند؟ مگر نمی شود همچون نمونه شوروی و آمریكا دشمن هم بود اما روابط دیپلماتیك و سیاسی عادی داشت؟ چرا همین امر ساده رابطه بین دولت آمریكا و حكومت اسلامی اینچنین بغرنج و لاعلاج مانده است؟
امروز و در شرایط فعلی برای حكومت اسلامی رابطه با آمریكا بخودی خود هیچ اشكال و ایرادی ندارد. اتفاقا از نظر دیپلماتیك و حتی اقتصادی به نفع حكومت اسلامی خواهد بود. همین حالا از راه های پنهان و غیر رسمی صادرات گسترده ای از آمریكا به ایران در جریان است. اشكال در آشكار بودن چنین روابطی است.
برای حكومت اسلامی مشكل خود آمریكا نیست. مشكل داخلی و با مردم ایران است. حكومتی كه همه تار و پود وجودش بر اساس دشمنی با شیطان بزرگ شكل گرفته است؛ حكومتی كه همه هویتش مبارزه با فرهنگ غربی و جنگیدن تا پای جان برای حفظ فرهنگ و هویت اسلامی است؛ حكومتی كه حجاب شیشه عمرش است و حكومتی كه با فرهنگ غم و عزا و مرثیه و نوحه خوانی زنده است، نمی تواند با شیطان بزرگ رابطه عادی داشته باشد و دوام بیاورد. مردم همچون سیل بر او هجوم خواهند آورد و بی حجابی و رقص و موزیك و شادی را به حكومت تحمیل خواهند كرد. چون دیگر نمی شود همه این خواسته های انسانی را امنیتی كرد و بعنوان توطئه شیطان بزرگ برای ضربه زدن به كیان اسلام به خورد مردم داد. تن دادن به هر یك از این خواسته های مردم یعنی پایان كار حكومت اسلامی. جمهوری اسلامی نه با آمریكا می تواند دوام بیاورد نه بدون آمریكا. مردم در كمین نشسته اند.*

نظرات