سحرگاه خونين روز يکشنبه غلامرضا خسروي سوادجاني بدست جلادان بيرحم اسلامي، اعدام شد!





جلادان با چنگ و دندان از طناب دار دفاع ميکنند!
2-qolam c3a0a

اعتراض سازمانهاي مدافع حقوق انسان به اجراي حکم اعدام غلامرضا خسروي سواد جاني
اعدام فعال سياسي، غلامرضا خسروي سواد جاني لکه ننگ ديگري بر پيکر حکومتي جنايتکار و رذيل !
در مقابل مردمي منزجر از حکومت و در مقابل موج عظيم جنبش عليه اعدام و از جمله موج جديد بخشش که عليه اعدام و طناب دار است، حکومت جنايت و رذالت اسلامي، ميکوشد طناب دار و چوبه هاي اعدام را نجات دهد. زهي خيال باطل !
صبح روز يکشنبه ۱۱ خرداد ماه ۱٣۹٣ خسروي سوادجاني را اعدام کردند. حکومت با عجله يک روز قبل به خانواده او گفته بود براي ملاقات به زندان بيايند. مادر غلامرضا در حاليکه گريه ميکند، ميگويد " با افتخار اعلام ميکنند که اعدام را اجرا کرده اند!

او زنداني محبوس در بند ٣۵۰ اوين بود. چند روز قبل از اجاري حکم او را به رجايي شهر منتقل کردند. او به هنگام اعدام شدن ۴۹ سال داشت . اتهام او کمک مالي به سازمان مجاهدين خلق بود. فقط همين. جمهوري جنايت اسلامي ابتدا او را به سه سال زندان محکوم کرد. او ۴۰ ماه در زندان بود در کرمان و اوين و سپس يک قاضي ديگر او را محاکمه کرد و به اعدام محکوم نمود.
حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۹۰ به تائید دیوان عالی کشور رسید. بر اساس حکم شعبه ۲۶ اتهام وی هواداری موثر از «گروهک نفاق» (سازمان مجاهدین خلق ایران) ذکر شده است
عبدالفتاح سلطاني يکي از وکلاي او بود که اکنون خود درزندان است.
برخي از وکلا در ايران اظهار نظر کرده اند که اعدام او با همان قوانين کذايي حکومت اسلامي نيز در تناقض است . در ماجراي حمله به زندان اوين بند ٣۵۰ اوين، او بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. اعدام فوري او گفته شده بي ربط به وقايع آنجا نبود در جريان انتقال او به رجايي شهر که چند روز قبل بود، مومني معاون زندان و حميدي معاون قضايي به او اينرا گوشزد کرده بودند که در جريان حمله به زندانيان در اوين، ظاهرا او بشدت عکس العمل نشان داده و از روحيه تعرضي برخوردار بوده است.
غلامرضا خسروي در سن ۱۶ سالگي نيز ۵ سال به اتهام فعاليت سياسي و هواداري از سازمان مجاهدين در زندان بود.
هرانا اعلام کرد که دخالت وزارت دفاع در پرونده این زندانی پس از آن صورت گرفت که در اقاریر اخذ شده تحت شرایط غیرانسانی وی اعلام کرده بود که از پادگان مقابل منزل خود عکس برداری کرده است
بدنبال پخش خبر اجراي حکم اعدام غلامرضا خسروي، هم بندان او بشدت به اين جنايت اعتراض کردند. زندانيان سياسي زندان رجايي شهر روز يکشنبه مراسمي در گراميداشت او در زندان برپا کردند.
خبر اجراي حکم اعدام عليه يک فعال سياسي به اتهام محاربه در رسانه هاي بين المللي منعکس شده است. سازمانهاي مدافع حقوق انساني اين جنايت بيشرمانه حکومت اسلامي را محکوم کرده اند. .
سازمان عفو بین الملل روز شنبه ۱۰ خردادماه در بیانیه‌ای از مقام‌های قضایی ایران خواسته است تا اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی را متوقف کند.
حسیبه حاج صحرایی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل، در این زمینه گفته است: «باردیگر مقام‌های ایران در آستانه اعدام مردی قرار دارند که حتی از حق برگزاری دادگاهی عادلانه محروم بوده است.»
سازمان عفو بین الملل گفته است حکم اعدام غلامرضا خسروی نقض قوانین بین المللی و قوانین ایران است.
کميته بين المللي عليه اعدام اين جنايت رذيلانه و بيشرمانه حکومت اسلامي را بشدت محکوم ميکند و از همگان دعوت ميکند به اجراي حکم اعدام يک فعال سياسي، متحدانه اعتراض کنند!
جمهوري اسلامي ايران، در وحشت سرنگوني است. اين حکومت به طناب دار چنگ ميزند تا جنبش عليه اعدام، چوبه هاي دار اين حکومت را بر سرش خراب نکند. به اين جنبش بپيونديد و کمک کنيد با اعتراضات گسترده تر و متحدانه جلوي اعدامهاي بيشتر در ايران را بگيريم.
ننگ بر جنايتکاران اسلامي


کميته بين المللي عليه اعدام
۱۲ خرداد ماه ۱٣۹٣ برابر با ۲ ژوئن ۲۰۱۴ .
www.notonemoreexecution.org

نظرات