کار زنان شوهر داری است نه دیدن مسابقه والیبال

 

سایت پارسینه: در پی جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه آزادی تهران در دیدار تیم های والیبال ایران و ایتالیا و برخورد نیروی انتظامی با برخی از آن‌ها، «فاطمه آلیا» عضو فراکسیون زنان مجلس گفته است کار زن بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال.
این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به سایت پیام نو گفته است:«یک عده ای می خواهند هر طور شده به زن نقش هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی اش رفتن به ورزشگاه و شاغل شدن و این دست مسایل باشد که دیگر به ظایف اصلی خود نمی رسد.»
او به گفته‌های رهبر معظم انقلاب استناد کرده است که «هجوم فرهنگی غرب می خواهد زنان را "مرد واره" کند.»
آلیا این حرکت ها را همه برنامه ریزی غرب دانسته و گفته است:« بروید از همان هایی که می خواهند بروند والیبال ببینند، بپرسید که چند نفرشان ازدواج کرده اند. از میان آن ها که ازدواج کرده اند، چند نفرشان بچه دار شده اند و اگر هم بچه دار هستند، چه طور بچه خود را تربیت می کنند. این ها را که بپرسید، می دانید که این حرکت ها در راستای کدام فرهنگ است. ما در کشورمان مسابقه‌های ورزشی زنان را داریم و اگر خانم ها خیلی مشتاق هستند، بروند و آن مسابقه‌ها را از نزدیک ببینند. دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می شوند، عده ای هم از زنان بروند. این ها زمینه بی حرمتی و تجاوز در جامعه است.»
بنابراین گزارش، پیش از این نیز دبیر فدراسیون والیبال گفته بود بهتر است خانم‌ها در خانه بنشینند و برای تیم خود دعا کنند.
«نیره اخوان بی طرف»، نماینده اصفهان و عضو دیگر این فراکسیون هم این خواسته زنان را «بهره برداری سیاسی» علیه زنان توصیف کرد و گفت:« زنان ایران مسایل حل نشده بسیار زیادی دارند، حالا یک سری از زنان و دختران آمده اند و حاشیه درست کرده اند و دارند به کمک رسانه ها آن را بزرگ می کنند که نباید ما را فریب بدهد. این‌ها را منِ شخص نماینده زنان ایران نمی دانم. این مسایل هیچ اولویتی ندارند، نه از نظر شرعی و نه اجتماعی. این‌هایی که به مسابقه والیبال آمدند، اصلا در مقابل جامعه زنان ایرانی عددی نیستند که بخواهند آن‌ها را نمایندگی کنند. به نظر من، مساله راه ندادن زنان به ورزشگاه ها اصلا موضوع مهمی نیست. »
اما «لاله افتخاری»، دیگر نماینده زن مجلس به پیام نو این زنان را متهم کرده که دنبال بهبود نیستند و می خواهند سر و صدا راه بیندازند:«یک بار هم آیات عظام و مراجع تقلید در اوایل دوران آقای احمدی نژاد درباره آن نظر دادند. الان به نظر من بیش از آن که عده ای به دنبال بهبود وضعیت زنان باشند، دوست دارند سر و صدا راه بیاندازند، به همین دلیل ترجیح می دهم اظهارنظری نداشته باشم.»
«سکینه عمرانی»، نماینده خمینی شهرهم معتقد است که رسانه ها دروغ‌گو هستند وخانم ها بهتر است در خانه بنشینند و والیبال نگاه کنند:«من بعید می دانم که تا این اندازه برخورد شده باشد و عده ای را بازداشت کرده باشند. رسانه ها خیلی چیزها را می نویسند که دروغ است. محال است خانمی را به خاطر دیدن مسابقه والیبال بازداشت کنند. حتما کاری یا تخلفی انجام داده بودند که بازداشت شده‌اند. اصلا هیچ لزومی ندارد که خانم ها به ورزشگاه بروند. اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند، در خانه و از تلویزیون مسابقه‌ها را ببینند؛ به خصوص این که در ورزش، آقایان پوشش کامل ندارند و این حرام شرعی است. یعنی رفتن خانم ها به ورزشگاه نه صحیح است و نه واجب. به هر حال، ما یک سری حرمت ها و اعتقادات دینی داریم که باید حفظ شوند. نکته دیگر این که اصلا رفتن خانم ها به ورزشگاه به چه دردی از اجتماع می خورد و چه باری از دوش کشور بر می دارد؟

نظرات