دلیل عدم اقامه نمازجمعه توسط هاشمی رفسنجانی

.
بخشی از سخنان مسعود مرادی، مسئول سابق ستاد نماز جمعه تهران به نقل از سایت هاشمی رفسنجانی :
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از پیک ایران، مسعود مرادی افزود، "همین چند روز قبل، از ایشان برای اقامه نمازجمعه سوال کردم. ایشان با قاطعیت گفتند هرگز به نمازجمعه بازنمی‌گردم و این پاسخ را به خیلی از دوستان دیگر و علما و فرهیختگان و نخبگان و مردم که از ایشان درخواست داشتند، گفتند.
آیت‌الله هاشمی اعتقاد داشته و دارند که من اگر بیایم و نمازجمعه بخوانم باید خیلی چیزها را بگویم. اگر بخواهم خیلی از مسائل را بگویم ممکن است وضعیت به‌ هم بخورد. اگر هم نگویم این نگفتن باعث ساقط‌ شدن عدالتم خواهد شد."
مسئول سابق ستاد نماز جمعه تهران اظهار داشت:  البته این نظر ایشان است و نظرشان بسیار محترم است اما آقای هاشمی مربوط به خودشان نیستند، مربوط به جامعه اسلامی و همه مردم و نظام هستند. جامعه که نباید از نظرات ایشان محروم شود. بزرگان جامعه، مسئولان عالی‌رتبه، مراجع تقلید و ... همه باید از ایشان بخواهند و این‌ بار مسئولیت و تکلیف را بر عهده وی بگذارند تا جامعه بیش از این در محرومیت سخنان ایشان نباشد. به‌یقین اگر به این سمت پیش برویم، برای ایشان چاره‌ای نیست که بپذیرد و ان‌شاءالله این‌گونه شود.»
اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های گذشته امام جمعه موقت تهران بوده و آخرین بار ۲۶ تیرماه سال ۸۸ پس از اعتراض‌های گسترده معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در نمازجمعه حاضر شد. هاشمی رفسنجانی در آن نمازجمعه خواستار آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و فعالیت احزاب شده بود تا به گفته او «بحران پس از انتخابات فروکش کند.»

نظرات