اظهارات فارل ویلیامز در پاریس درباره بازداشت جوانان ایرانی

 

.
«من برای کسانی که اعتقادات مذهبی دارند احترام می گذارم اما همزمان فکر می کنم که هر کس باید بتواند خوشحالی خود را بیان کند.»

به گزارش « محبت نیوز»، فارل ویلیامز، خواننده آمریکایی ترانه «هپی» (خوشحال)، گفت که بازداشت شش جوان ایرانی‌ای که نسخه ویدئویی‌شان از این ترانه در اینترنت منتشر شد، او را «غمگین» کرده بود.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، فارل ویلیامز که برای گشایش یک نمایشگاه به پاریس آمده بود، دیروز در یک نشست خبری، در این باره اضافه کرد: «من برای کسانی که اعتقادات مذهبی دارند احترام می گذارم اما همزمان فکر می کنم که هر کس باید بتواند خوشحالی خود را بیان کند.»
چند روز پیش فرمانده نیروی انتظامی تهران از بازداشت دختران و پسرانی خبر داد که در یک ویدئو که بر اساس ترانه هپی ساخته فارل ویلیامز ساخته شده بود، رقصیده بودند.
بازداشت این افراد پس از آن صورت گرفت که ویدئو ساخته آنان در اینترنت بینندگان زیادی را به خود جلب کرده بود.
فارل ویلیامز همان موقع نیز در فیس بوک و توئیتر خود نوشته بود که «بازداشت این بچه ها فقط به خاطر تلاش برای پراکندن شادی از غم‌انگیز هم غم انگیزتر است.»
این شش نفر به مدت کوتاهی پس از بازداشت، به قید وثیفه آزاد شدند. با این حال ساسان سلیمانی که کارگردان این ویدیو بوده، همچنان در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد.
ساسان سلیمانی پیشتر کلیپ «سوسن خانم» از گروه موسیقی «بروبکس» را ساخته بوده که پس از ساخت آن دستگیر و مدتی زندانی شد.
این جوان ایرانی که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی است، مسوولیت عکاسی از حسن روحانی برای کمپین انتخاباتی وی را بر عهده داشت و گفته می شود که پیشنهاددهنده رنگ بنفش برای مبازرات انتخاباتی روحانی بوده است.

نظرات