احضار پروین محمدی فعال سرشناس کارگری به وزارت اطلاعات تا زمان درج این خبر، پروین محمدی به خانه بازنگشته است




به گزارش منتشر شده در سایت اتحاد، ساعت ١٠ صبح امروز ٢٨ اردیبهشت پروین محمدی چهره محبوب کارگری و از هماهنگ کنندگان طومار ٤٠ هزار امضا بر سر خواست افزایش دستمزدها و عضو هیات مدیریه اتحادیه آزاد کارگران ایران، از طرف کمیته پیگیری وزارت اطلاعات جهت بازجویی احضار و تا لحظه انتشار خبر، به منزل بازنگشته و از وی خبری دردست نیست.
احضار مجدد پروین محمدی به خاطر اعتراض به تصویب دستمزد ٦٠٨ هزار تومان زیر خط فقر و پیگیری خواست فوری افزایش دستمزدها و نیز برگزاری مراسم ١١ اردیبهشت، روز جهانی کارگر در مقابل وزارت کار است. پروین محمدی باید فورا آزاد شود.
دستگیری پروین محمدی در حالی صورت میگیرد که جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی دو تن دیگر از هماهنگ کنندگان طومار ٤٠ هزار امضا و از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران از یک روز قبل از روز جهانی کار در بازداشت بسر میبرند و آنها را به بند ٢٠٩ اوین انتقال داده اند و خبری از این کارگران در دست نیست. پروین محمدی روز جهانی کارگر در حالیکه به همراه شاهپور احسانی راد یکی دیگر از رهبران هماهنگ کننده طومار ٤٠ هزار امضا پلاکارد گرامیداست این روز را برافراشته میکردند، دستگیر شده بود و آنها همانموقع آزاد شدند. اکنون پروین محمدی دوباره احضار شده است.
پروین محمدی، جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی دستگیر شدگان اول مه امسال هستند که به جرم برگزاری مراسم این روز و دفاع از زندگی و معیشت کارگری و اعتراض به دستمزدهای زیر خط فقر در زندانند. دستگیر شدگان اول مه و همه کارگران زندانی باید فورا از زندان آزاد شوند.
جعفر عظیم زاده، جمیل محمدی، بهنام ابراهیم زاده و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.
٢٨ اردیبهشت ۱۳۹۳ ٬ ١٨ مه ۲۰۱۴

نظرات