تخریب « کلیساها » به جهت مقابله با جمعیت روبه رشد مسیحیان در چین

 

.
دولت و مقامات چین به بهانه بنای مازاد به متراژ  مجوز تخریب ساختمان کلیساها را صادر کردند اما مسیحیان معتقدند که در ساخت این بنا ایرادی وجود نداشته و مقامات فقط در فکر ضربه زدن بر جامعه مسیحیان و مقابله با جمعیت مسیحی میباشند.
 به گزارش سرویس ترجمه "محبت نیوز" از شهر "ونتسهو" از ایالت "ژجیانگ" چین حاکی از آن است که تخریب مجموعه کلیسایی "سانجیانگ" توسط مقامات دولتی چینی با وجود تمام هماهنگی های قبلی مبنی بر عدم تخریب این مجموعه با ارزشی بالغ بر 4.8 میلیون دلار ، سازماندهی گشته و تحت کنترل بوده است.
مقامات چینی پیش تر گفته بودند که فرمانداری این منطقه مجوز تخریب این ساختمان را به علت بنای مازاد بر متراژ مجاز(100 هزار متر مربع بنا به جای 20 هزار متر ) صادر کرده است. این در حالی بود که مسیحیان و افراد محلی آنجا معتقداند که در ساخت این بنا ایرادی وجود نداشته ، بلکه مقامات در فکر ورود ضربه بر پیکر مسیحیان و مقابله با جمعیت رو به رشد مسیحیان میباشند.
                          بعد از تخریب                                             قبل از تخریب
.
- حزب کمونیست
در اواخر سال 2013 بود که در ایالت "ژجیانگ" رئیس حزب کمونیست " ژیا بائولونگ" در طی بازدید های شهری از وجود مجموعه مسیحی در این وسعت، نارضایتی خویش را ابراز داشته بوده و بالاخره در سوم آپریل بود که به کلیسا ابلاغ گردید که در 15 روز ساختمان آن تخریب خواهد شد.
در هرحال طی روزهای گذشته مقامات کلیسا با شهرداری و مقامات محلی به یک توافق کلی رسیدند که اکثریت بنای این مجموعه باقی بماند و فقط در بخش الحاقی این مجموعه دو طبقه بالایی از 7 طبقه آن میبایست تخریب گردد.
برخلاف تمامی این توافقات در روز اجرای حکم، عوامل اجرائی شهرداری 4 طبقه را به جای دو طبقه تخریب کردند که شاهدان عینی میگویند که آوار ایجاد شده و متعاقبن با اضافه بار تحمیلی از آن باعث تخریب کل ساختمان گردید . در پی اعتراض مقامات کلیسا که در محل حضور داشته اند این اعتراضات موجب به بازداشتشان گردید.
این واقعه از دید ناظران سازمان کانادائی "صدای شهدای مسیحی" -VOMC- در منطقه، یک اتفاق غیر عمدی نبوده است زیرا که در همین فاصله حداقل پنج کلیسای دیگر یا تخریب شدند و یا دستور اجرای حکم تا آخر این ماه میلادی برایشان صادر گردیده است.

نظرات