ما خواهان آزادی فوری ريحانه هستيم! دستگاه قضايی حکومت اسلامی بايد از ريحانه و خانواده او معذرت خواهی کند!



روز شنبه محدا علي جداري فروغي وکيل ريحانه در گفتگو با رسانه هاي داخل کشور، اعلام کرد:
آخرين مرتبه اي که براي پيگيري پرونده ريحانه به دادسراي امور جنايي تهران رفتم، متوجه شدم فعلا پرونده از نوبت اجراي حکم خارج شده و قرار است بررسي مجدد بشود. او ادامه داده که اين اقدام با درخواست دادستاني انجام شده و قرار است بار ديگر در اين باره اظهار نظر شود.
وکيل ريحانه اضافه کرده است که
"بنابراین من به‌عنوان وکیل مدافع ریحانه به‌دنبال ارائه درخواست اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه هستم".
در رسانه هاي داخل کشور در عين حال از قول وکيل ريحانه اعلام شده است که يک صفحه از پرونده گم شده و بايد در اين مورد نيز تحقيقاتي انجام بشود.
آنچه که معلوم است، فعلا حکومت اسلامي ايران بدليل اعتراضات بسيار گسترده به حکم اعدام ريحانه جوان، مجبور شده يک گام به عقب بردارد. موضوع يک پرونده که توجه ميليونها نفر در ايران و در جهان را بخود جلب کرده، گوشه اي از بي عدالتي محض در سيستم قضايي حکومت اسلامي را جلوي چشم همه عيان و آشکار کرده است.
اگر دنيا عادي بود و اگر در ايران ذره اي از عدالت رعايت ميشد، بايد ريحانه فورا آزاد ميشد و بايد همه دست اندرکاران و قضات و بازپرس ها و زندانبانان به جرم بي حرمتي و اذيت و آزار يک دختر و بجرم دستکاري در پرونده و متهم کردن قرباني يک دسيسه و يک اقدام به تجاوز، همگي فورا محاکمه و مجازات ميشدند.
اما ايران فعلا عادي نيست و در آنجا فعلا همان دستگاه و همان کساني که به راحتي آب خوردن حکم اعدام صادر ميکنند، سر کار هستند. آنها مجبور شده اند براي لاپوشاني کردن يکي از افتضاحات بسيار آشکار دستگاه قضايي خودشان که يک دختر قرباني را تا پاي چوبه دار برده اند، و حکم اعدام را همه مقامات دستگاه قضايي تا رئيس قوه قضاييه امضا کرده اند، يک نيم کلاج گرفته و کمي عقب بروند تا کل داستان را راست و ريس کنند و بيش از اين آبروي " نظام اشان" نرود.
کمپين نجات ريحانه جباري با اتکا به امضا ۱۸۲ هزار نفر از سراسر جهان و به پشتوانه توجه گسترده افکار عمومي در ايران و در جهان به سرنوشت ريحانه ، اعلام ميکند که ما خواهان آزادي فوري ريحانه جباري هستيم.
ريحانه ۱۹ ساله ، هفت سال قبل، اتفاقي وارد يک ماجرا شده است. او در جريان دفاع از خود درمقابل مردي که قصد تجاوز به او را داشته، يک ضربه با چاقو به کتف اين مرد زده و فرار کرده است. اين کل داستان ريحانه جباري است. و اين دختر جوان اکنون بعد از هفت سال، سنگ صبور دهها و دهها زني است که اعدام شده اند و سينه اش پر از اسرار مخوف يک دستگاه جهنمي است که رحم و مروت و انصاف و عدل و داد در آن کلماتي پوچ و بي ارزش هستند.


ريحانه هفت سال در مخوف ترين زندانهاي رژيم اسلامي بوده و هفت سال را با کابوس مرگ و اعدام بسر برده و بارها مورد شکنجه و آزار زندانبانها بوده است.
او بسيار لطمه ديده و نه فقط او بلکه يک خانواده به همراه او شکنجه ديده و زندگيشان زير و رو شده است. پس ريحانه بايد فورا از زندان آزاد شود. و همه دست اندرکاران اين پرونده بايد فورا از ريحانه و خانواده او معذرت خواهي کنند.
يک سناريو براي حکومت اسلامي ايران اين است که پرونده را کش دهد و افکار عمومي را آرام کند و راه حلي براي اين افتضاح قضايي- سياسي پيدا کند. امروز ديگر هر عقل سليمي ميداند که موضوع اين پرونده بررسي نشده و فقط خواسته اند آوار يک قتل پر ابهام را بر سر يک دختر جوان خراب کنند.
ما خواهان بررسي مجدد پرونده در اسرع وقت هستيم، در همين زمان و فورا ما خواهان آزادي ريحانه هستيم. نتيجه دادگاه هر چه که باشد، بايد از ريحانه دلجويي شود بدليل هفت سال زندگي در سايه مرگ، بدليل شکنجه و اذيت و آزار او و بدليل دستکاري در پرونده و گوش ندادن به حرفهاي او.
ما خواهان آزادي فوري ريحانه جباري هستيم.

کمپين نجات ريحانه جباري
۲۵ ماه مه ۲۰۱۴

نظرات