باز هم محرومیت زنان سرزمینم بخاطر حجاب

محرومیت کارگردان فیلم برگزیده جشنواره از ورود به دانشگاه، به خاطر نپوشیدن چادر

چکیده :گویا دانشگاه «شاهد» تنها دانشگاهی بود که از میان دانشگاه‌های متقاضی تهران در دوره جدید از سوی تهیه‌کنندگان برای نمایش فیلم انتخاب شده بود برای همین طبق اعلام اعلام روابط عمومی هنر ماندگار، لوح تقدیر دانشگاه «شاهد» به نماینده‌ای از فیلم «شیار 143 » تعلق گرفت...


نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» که فیلمی درباره یک مادر شهید ساخته است نتواست در مراسم تقدیرش در دانشگاه «شاهد» حضور پیدا کند.
این کارگردان که قرار بود برای نمایش فیلمش «شیار ۱۴۳» در دانشگاه «شاهد» مورد تقدیر قرار بگیرد با آن که حجاب کاملی داشت با ممانعت حراست مواجه شد و نتوانست در سالن نمایش فیلم حاضر شود.

فیلم «شیار ۱۴۳» که بر اساس برداشتی از کتاب «اختر و روزهای تلواسی» نوشته نرگس آبیار ساخته شده، روایت جدیدی از دفاع مقدس است که داستان مادر شهیدی به نام الفت را تصویر می‎کند که عاشقانه انتظار بازگشت فرزندش را می کشد، خبرهای خوبی برای او می رسد، اما امتحان بزرگی هم در راه دارد و … .
این فیلم که توسط نرگس آبیار کارگردان جوان سینمای کشورمان ساخته شده، در اولین اکران خود در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر با استقبال بسیارخوب مخاطبان روبرو شد، به نحوی که پس از پایان نمایش این فیلم در برج میلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان، تماشاگران برای دقایقی به تشویق ممتد و طولانی عوامل فیلم پرداختند و ابراهیم حاتمی کیا فیلم «چ» تازه ترین اثر خود را به «شیار ۱۴۳» تقدیم کرد.
طبق اعلام اعلام روابط عمومی هنر ماندگار، لوح تقدیر دانشگاه «شاهد» به نماینده‌ای از فیلم «شیار ۱۴۳ » تعلق گرفت.
گویا دانشگاه «شاهد» تنها دانشگاهی بود که از میان دانشگاه‌های متقاضی تهران در دوره جدید از سوی تهیه‌کنندگان برای نمایش فیلم انتخاب شده بود.
فیلم سینمایی “شیار ۱۴۳ “محصولی از موسسه فرهنگی هنر ماندگار است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین فیلم منتخب بر اساس آرای مردمی شد.
مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو ، یدالله شادمانی، سامان صفاری، زهرا مرادی،علی نفیسی بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظرات